Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

10 Mayıs '14

 
Kategori
Anneler Günü
 

Anneler Günü

Anneler Günü
 

O kadar uzun yıllar geçti ki “canım annemi” sonsuzluğa yolcu ettiğimiz günden bu yana, su gibi geçmiş zaman; otuz yıldan fazla olmuş…

Ama inanın geçen sadece zaman olmuş; çünkü o gün bu gün hatta kendimi bildim bileli “annem”  hep

Yanımdadır.

Belki bedenen değil ama inanın “kalben” yanımda…

***

Önce minik bir öyküye ne dersiniz…

*** 

Hayatın henüz sillesini yememiş, dost bildiği insanların “dost kazığını” yememiş gencecik bir delikanlı, saflığının ve gençliğinin verdiği bir heyecanla kendisine asla benzemeyen hatta uyuşmayan; katı yürekli bir kızı sevmiş ve onunla evlenmek istemişti…

Ancak evleneceği kız kendisine; benim bir şartım var eğer yerine getirirsen seninle evlenebilirim yoksa unut beni, deyince delikanlı;

Neymiş o şart söyle bakalım, diye sormuş,

Kız;  Beni çok sevdiğini söylüyorsun ama ben senin sevgini ölçmek istiyorum. Bunun için de köpeğime yedirmek üzere bana “annenin kalbini” getireceksin…

***

Delikanlı, tüyler ürperten bu teklif karşısında ne yapacağını şaşırmış ve uzun bir tereddütten sonra hislerine mağlup olup annesini öldürmeye karar vermişti. Annesi, belki de durumu fark ettiği için olmalı oğluna fazla direnmedi.

Ve çocuk, annesini öldürerek kalbini bir mendile koydu, evin yolunu tuttu…

***

Delikanlı, kızın isteğini yerine getirmiş olmanın heyecanıyla yolda hızla koşarken, ayağı birden bir taşa takıldı, yalpaladı, kendisi bir tarafa, mendil içindeki kalp bir tarafa fırladı.

Canının acısından, ister istemez;

"Ah anam!"

Diye bağırınca annesinin tozlara bulanan ve hala soğumamış olan kalbinden bir ses yükseldi;

“Canım yavrum, bir yerin acıdı mı?”

***  

Ana kalbi bu; hiçbir şeye benzemez…

***

Dostlar ve dünyanın en güzel anneleri, burada veya başka birçok yerde çok daha güzel şeyler yazacaklardır eminim. Benden bu kadar, çok daha fazlasını yazmaya kalkarsam inanmayacaksınız ama masanın başında ağlayacağım…

***

Annesiz ve yıllardır “anne” özlemi “anne sıcaklığı” ve anne öpücüğü hasreti çeken biri olarak, tüm annelerin önünde saygı ile eğiliyor hepsinin  “ANNELER GÜNÜNÜ”

Yürekten kutluyor büyük küçük “annelerin” ellerinden “annemin kokusu ve sevgisiyle” ÖPÜYORUM…

 

Hoşça ama daima sevgiyle kalın…

 

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 10.05.2014 11.00

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..