Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '16

 
Kategori
Anneler Günü
 

Anneler Gününüz kutlu olsun

Anneler Gününüz kutlu olsun
 

Önümüzdeki pazar günü Anneler Günü'dür. Kısmet olursa bu akşam ( 5  Mayıs 2016 ) günü Antalya / Alanya’ya gidiyorum. Alanya' da şair ve yazar Arslan Bayır’ın çıkardığı bir dergi vardır. Güncel Sanat dergisi.  Her yıl bu dergi  Kaygusuz Abdal  adına   şiir ve öykü dalında yarışmalar düzenliyorlar.  Bu açıdan Türk kültürüne katkıda bulunuyorlar ve hizmet ediyorlar. Ben de bu etkinleye davetliyim ve bu etkinliğe  katılacağımdan bu akşam yola çıkıyorum. Şimdiden tüm   annelerin bu  kutlu ve  mutlu günlerini en iyi dileklerimle  kutluyor, aramızdan ayrılanları  rahmetle, saygıyla anıyor, hasta olanlara da acil şifalar diliyorum.  Benden büyük olan tüm annelerin ellerinden öpüyorum. Tüm annelerimize sağlıklı günler diliyorum. 

Anne deyince biraz durmak lazımdır. Dini inancımıza göre İslam dini annelerimize büyük yer verilmiştir. Yüce Peygamberimiz Hazreti Muhammed  (sav) bir sözsünde: Cennet anaların ayakları altındadır” diyerek, onların nedenli önemli bir yerde olduklarına dair bilgi vermişlerdir. Öte yanda Hz Mevlana annelerimiz için şöyle der: “Kadın Hak nurudur, yaratıcıdır, Allah’ın yaratıcı kudretinin en mükemmel temsilcisidir” diye vurgular. Yabancı bir bilim adamı E. Zola ise şöyle der: Anneler hayatın ve ebediliğinin yegâne sembolüdür. Ancak ne yazık ki  günümüzde  birçok ailelerin durumları iyi   olduğu halde, huzur evlerine gönderenler vardır.

Ünlü şairlerimizden  Ziya Osman Saba  “ Yağmurlu Bir Günde”  adını taşıyan şiirinde şöyle der:

Son günümde olsaydım, ufak, o kadar ufak

Ki yavaşça, en tatlı bir masala dalarak

Ve bir anne dizinde büsbütün uyusaydım

Şairimiz Ziya Osman Saba son uykusunda sevgili annesinin dizleri dibinde uyumak istemesi bir başka değer, bir başka olgudur. Sivaslı halk şairi  Aşık Veysel de bir deyişinde  şöyle der:

                        Anaların hakkını kolay örenmez

                        Analara ne yakışır , ne denmez

                        Kan uykudan gece kalkar gücenmez

          Emzirdi sallandı uyuttu anam

 

                      ***

 

Ben yürürdüm anam bakar  gülerdi

Huysuzluk edersem kalkar düverdi

Hemen kucaklardı okşar severdi

Çirkin huylarımı soyuttu anam  

                        ***

Tükenmez borcum var anama benim

Onun varlığından oldu bedenim

Kimi köylü kızı, kimisi hanım

Ta ezel tarihte kayıtlı anam.  

               Annelerimiz için şiirler, öyküler ve romanlar yazılmıştır. Şiirler bestelenmiş,   şarkılar ve türküler yakılmıştır. Ressamların fırçalarında annelerin parmak izleri ve gözyaşları vardır. Sevgili annelerimizin anneler gününü kutluluyor ve sözlerimi bir şiirimle bağlamak istiyorum:

                                  ANALAR

              Analar analar şefkat dolusun

Barışta yağmur, savaşta dolusun

Kimsede bulunmaz sende ki sevgi

Benim gözlerimde Anadolu’sun

***

                        Ayşe’sin, Fatma’sın, Nene Hatun’sun

          Bal özünde petek ak – pak durusun

                        İyilik perisi pamuk prenses

                        Seni kem gözlerden Allah korusun

                ***

                           Analar analar sevgi dolusun

                          Benim gözlerimde Anadolu’sun

                            Abdülkadir GÜLER

                        Harran’da Atatürk Çiçeği ( Şiirler )  İzmir,1986

                        

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..