Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '07

 
Kategori
Anılar
 

Anneler ve kızları

Bu yıl lise sonda, gelecek nisandan itibaren üniversite öğrencisi olmaya aday bir kızım var . Onunla olan iletişimimi irdelerken eskilere gidiyorum hep. Yüzünü görmediğim resminden tanıdığım bir anneannem vardi. İki yaşındaymışım. Hazırlanıp bi yere gideceğimizi anlayınca annem anneanemi görmeye gideceğimizi söylemiş . Ben " o oldu ki ." demişim . Gerçekten olmuşuz biz ulamadan önce . Verem hastasıymış . Beni ve kardeşimi öpmemiş bulaşır diye . Genç yaşta ayrılmış işinden dikiş dikerek yasamını kazanmıis . Kardeşleri sahip çıkacak ya her şeye karışmışlar . Annemin kısa kollu elbise giymesine , gezmeye gitmesine izin vermemişler. Dinleri bütün ya ... Cehennemde yanmamasi için. Ama anneanneme kalan her şeyi de talan etmişler .

Bu baskilarla buyudugu icin ve okuyamadigi icin annem bizleri biraz daha rahat buyutmek istedi. Ama bu kez dedesi hafiz olan babam, bababannem annemi etkilediler. Izmir de yasarken daha modern giyinirken kucuk bir yerde yasamaya baslarken ve Ankara da biraz daha baski altinda buyuduk annemizin diktigi elbiseyi ve kisin pazen pantolonlari giyerdik.. bir tek basimizi ortme konusunda baski olmadi ama pantolon hani kot pantolonlari giymemize izin yoktu.

Ben zaten yatili okulda okulda idim. Orada sonradan gelen mudure hanim pantolon giymemize izin vermedi ve etek altina pantolon giyenler onun gozdesiydi. Sonra universiteli oldum . Eee kendi istedigim gibi giyinmek hakkim gibi dusundum bir gun pantolon aldim bej renginde . Oyle vucuda oturan model de degildi ama pantolonu giyip gosterince safak atti annemde , babamin tepkisini dusundu belki de . Bir akraba abla ile daha buyuk bedeni almak icin yeniden carsiya gonderdi . Aksilik bu ya daha buyuk beden yoktu . Ben de inat ettim ayni pantolonla eve dondum . Annemin surati bir karis asik . Aradan bir sure gecti pantolonu denemek istedim . Bir baktim genisletilmek uzere pantolon agina kadar sokulmus . Sonra ne oldu hatirlamiyorum ama cok sevdigim annemi bu konuda hala affetmiyorum .

Ben kizimla ne mi yapiyorum kucukken benim aldigim kiyafetleri giydi . Liseye basladiktan sonra birden degisti .. Bir baktim eskiciden alinmis yirtik pantolon goren zavalli sanir . Ama benim cektiklerimi cekmemesi icin fazla ustune de gitmedim . Arada bir "Anne hadi carsiya gidelim. Giysi almak istiyorum "der. Simdiye dek model ve renk konusunda anlasip aldigimiz bir iki tisortu var yalnizca . Kendi harcligi ile makyaj malzemeleri aliyor . Ucuz olduklari icin cildine zararli oldugunu soyluyorum ama dinlemiyor . Yine gecmise gidiyorum .ogretmen okulunda sinif gecelerimiz olurdu . Biraz cicili bicili giyinirdik, makyaj malzemiz yoktu ama renkli tebesir tozlariyla yuzumuze renk veriridik . Simdi guluyorum . O daha cok zararli idi tene .

Arada bir elektrikli gunler yasiyoruz kizimla . Bu kez benim istedigim icin degil okul kurallarina uymasi gerektigi icin . Misyon okulu. Din egitimi gormuyor ama her sabah derse baslarken dua ediyorlar . Ve sac vs konusunda kurallari var . Bizim ki gene arkasina kestirmis sacini beni kuafor parasindan kurtardi. Liseyi bitirdigi gun saclarini boyayacagindan eminim cunku simdiden hangi rengin uygun oldugunu arastirmaya baslamis deneme bile yapmis .

Ah GENCLIK AH !!!!


Bu arada onunla ilgili bir animi yazmadan edemeyecegim . Orta okulda ozel okulun sinavina girereken yazili sinavin ardindan mulakat ta vardi ve veli de katiliyordu . Mulakati yapan gorevli ogretmen "Hayatta ornek aldigin bir kahraman var mi ?" diye sordu. Kizim bir an dusundu . tarihten onemli birinin adini vercek diye beklerken "Annem "dedi . sasirdim tabi . Gorevli" Neden "diye sordu . Yaniti "Iyi ogretim gormus ve bizim icin elinden geleni yapiyor ."seklinde idi .Disari cikinca biraz saskinlikla biraz da gururla "Neden beni sectin ?"diye sordum . yaniti beni daha da saskina ve de hayal kirikligina ugratti ."O anda aklima baska bir sey gelmedi de ondan."dedi .

Guler misin , aglar misin ?

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..