Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Araban mı var? Sana müstahak!-2

Araban mı var? Sana müstahak!-2
 

images.google.com.tr imgres


Ha bu gün, ha yarın. İş var. Gezi var. Hava soğuk. Yağmur var. Derken aradan geçti 7 ay! Bu süre içinde araç sigortasını yeniledim, egzoz muayenesini yaptırdım. Oldu olacak çarşaf gibi dağınık duran ruhsatımı da bir değiştireyim bari dedim.

Efendim yedi ay önceki evraklarla girdim sıraya
Gel gör ki meydanın halini, mevlam bize acıya.
Beş on kişi ileri gitmez bir sırada
Gelen geçer, yandan yundan gözleri radar gibi,
İkide bir dedikleri…
“Nerde kaldı yahu bu bilmem ne abi!” 

Abi hep oradadır, hali keyfi yerli yerindedir.
Koltuk altı evraklarla dolu on kişilik yirmi kişilik (!) insanlar hep peşindedir!
Bizler bir çare halk, durmuşuz suçlu gibi sırada.
Daha çok bekleriz, sıra dışı dosyalar arkasında! 

Sırada, biz on bir Türk; bir Lüksemburglu yaparken!
Bu ağabey kaç Lüksemburglu yapar? Siz bulun gayri! 

Bülbülüm gel de dile
Söyle benimle bile
Sesini duyur ele
Çile bülbülüm çile, çile bülbülüm çile, çile bülbülüm 

Biter mi bu çile? Bitmeeez… Çile bülbülüm çile!
Memur hanım kardeşim bir bir sıraladı eksikleri…
Bir de gülücük attı 32. ci maddeden selam ola, gel beri :)) 

Hele “git öde de gel” dedi. Akıl parasını… 

"Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir."
Mencius
 

Yürüdüm öylesine saf saf…
Bende yeterince enine boyuna büyük adamdım canım! 

Kocaman binanın daracık dış kapılarından ikinci denememde buldum aradığımı.
Pardon memur bey bana 32 maddeden bir ceza kesiver lütfen!
Şöyle kâğıdı endamı yakışıklı...
Fiyakalı, devlet bonosu gibi olsun.
Memur kardeşim alışık tabi geç gelen mağdurlara, koçan elinde hazır kıta!
-"Bozuğun var mı bozuğun" 

-Var var! 

"Cart" diye kesiverdi memur kardeşimiz kırk kusur YTL lik cezayı bir çırpı da.
Ayağına kadar gelmiş kısmet kaçar mı? Kaçmazzzz.
Kanun bu, bize gelince şaşar mı? Hiç şaşmazzz :)) 

Yuphii...  

Sonra tekrar götürdüm memure hanıma evrakı.
Ama bende sıraya kafadan girecek yüz nerde?
Sıranın bana gelmesini tekrar bekledim!
Tam bu arada öğlen paydosu oldu.
Biz sıradaki arkadaşlar kafamıza göre sıra numarası yapıyorduk.
Bu arada bir görevli ellerini çırparak koca koca adamlara tavuk muamelesi yapıyordu. 

Haydi, kışş kışş kış! 

Tabi haklı; biz bu sistemin tavuklarıydık! Altın yumurtlayan tavukları; Gıt gıt gıdaaaak, gıd gıd gıdaaaak, her köşeye bir yumurta bıraaak! Bunun için olsa gerek, her birimizin domates soslu kızarmış piliç gibi görünüyor olması?
Tabi, işimizin özelliğine göre, bazılarımız portakallı ördek, elmalı turta kıvamında, her birimizin sosu ve kreması farklı oluyor! :)) Vallahi ayaküstü birbirimizi yiyecek kadar yamyamlaştık bazen :)) 

—Yuphii 

Ah kardeşim ah, imtihan gününü karıştırıp kaçırmasaydın, bak bakalım tavuk muamelesine maruz kalacak mıydım ben! Abimiz koşacaktı hemen kapıya hoş sohbet bir eda! Derdimiz neyse olacaktı deva!
Vakit geldi. Kapı yine ana baba günü, kedi enceğini kaybetmiş aramızda miyavlıyor! 

—Miyavvv ne sırası kardeşiiim! Miyaaavvvv, o sıra öğleden önceydi Miyaaavvvv, şimdi önce kim geldiyse sıra onun Miyavvv! Dokunsan tırmalayacak! 

Bizi kışkışlayan görevli arkadaşımız; sanki ona sormuşlar gibi oradan sesleniyor; "bayan haklı, öğleden önce ki sıra, hükmen mağluptur" Sıranın yeniden yapılmasında hiçbir sakınca yoktur!!! 

Tek tek sayaraktan bade süzerekten gel yanıma gel aman...
Bizde içimizden saydık tabi sayacağımızı her naneyi anlayan bunu da anlamıştır muhtemelen.
"Hasbiyallahü la ilahe illahü aleyhi tevekkeltü ve hüve Rabb-ül arşil azim

—Üleen arkadaş, çirkef "Bayene" bak sen! Nerdeyse bizi tırmalayacak. Çıkardığı rezalete rağmen sekizinci oldu. Kafadan yedi kişi kendi sırasına girdi. Ben yine bir Lüksemburglu kıvamında (11) sıradayım. 

Sıra bu bayana geldiğinde, evrakları eksik çıktı. O'na "Senin işin bugün olmaz" deyiverdiler; 

Aman da Allah, çekilin yahu bir göbecik atacağım! Elliii... Altmıııış... Yetmiiiiş... Sekseeen... Birazda göbekteeeen, birazda kalçadaaaan... aman Allah yandaaaan... Öğleden önceki sıra mağdurları olarak, karşılıklı döktürüverdik! Anında yağcıklarımız eriyiverdi! Yarabbi bazen ne kadar hızlı fatura kesiyorsun! Tövbe vallahi senin hikmetinden sual sorulmaz. 

Kedi, pardon hanımefendi:)) gitti. Fakat bizim çilemiz daha bitmedi. :)) 

Bülbülüm gel de dile
Söyle benimle bile
Sesini duyur ele
Çile bülbülüm çile, çile bülbülüm çile, çile bülbülüm 

 

M.Talip Girgin 

 

 

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..