Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Arif olan anlar...

Arif olan anlar...
 

Son günlerde demokrasi, özgürlük ve haklar kelimesi o kadar çok kulanıldı ve o kadar anlamından uzaklaştırıldı ki bu kelimeleri ağızlarına pelesenk edip anlamından uzaklaştıranlara bir şiirle yanıt vermek istiyorum. Bu şiirin adı "Köylüyle kurt" Günel Altıntaş tarafından yazılan şiir Varlık dergisinin son sayısında yayınlandı. Sözü daha fazla uzatmadan sizi şirle başbaşa bırakmak istiyorum ve bir kez daha şiirin gücünün ne denli büyük olduğunu yinelemek istiyorum....

Köylüyle Kurt
Köyün birinde çoban seçimi varmış.
Politikacı postuna bürünen Kurt
bu seçimi
ayağını sudan çıkarır gibi
kazanmış.
Ama geçer geçmez sürünün başına
gitmiş bir kaza kurşununa.

Yakalamamışlar kazayı yapan köylüyü
Demişler: “Bak, öldürdün çobanı;
Yoksa inanmıyor musun demokrasiye?
“ Uy!” diye cevap vermiş köylü,
“ Ağzından yel alsın. O nasıl söz?”
“ Ben kurda inanmıyorum.”

GÜNEL ALTINTAŞ
VARLIK- EYLÜL 2010 sayısından

 
Toplam blog
: 46
: 2044
Kayıt tarihi
: 01.07.07
 
 

Edebiyat ilgi alanım... Şiir, kitaplar, denemeler ve lezzet durakları hakkında benim de bir çift ..