Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Arnavut Ciğeri

Arnavut Ciğeri
 

Arnavut ciğeri bizim ailede çok sevilir ve sık olmasa da bir araya gelindiği zaman zevkle tüketilir. Ancak ,ben köftede olduğu gibi arnavut ciğerinde de içime sinen dört dörtlük lezzeti bir türlü yakalayamadığımı düşünüyordum. Sanki hep bir eksik varmış gibi geliyordu bana.

Geçen sene yıbaşı menüsü için arnavut ciğeri yapmaya karar verdiğimde internet ortamında çeşitli reçeteleri bayağı bir karıştırdım. Kendimce uygun olanları sentezleyerek bir formül yarattım ve sonuçtan çok memnun kaldım. Daha sonra da her seferinde bu tarifi uyguladım ve sonuç tam anlamı ile içime sindi diyebilirim.

Dün öğlen yemeği için teyzemlere gittik. Ailecek çok keyifli bir gün geçirdik. Bu ciğeri orada yaptım ve herkes tarafından çok beğenildiği için ben de püf noktalarını paylaşmak istedim.

Ayrıca, ciğerin yanında teyzem de muhteşem bir paça çorbası yapmıştı. Çocukluğuma ve anneannemin yaptığı yemeklere götürdü hepimizi. Yıllardır paça çorbası içmediğimizi ve çok özlediğimizi fark ettik. Bu tarifi de daha sonra memnuniyetle paylaşacağım ama önce ciğerin püf noktalarından bahsetmek istiyorum :

- Öncelikli olarak kuzu ciğeri tercih edilmeli ya da alternatif olarak güvenilir bir kasaptan süt danası da alınabilir.

- Ciğer kesinlikle yıkanmamalı 

- Ben yıkama yerine yaklaşık 1 saat kadar sütte bekletip süzüyorum.

- Kızartma ununun içine 1 çay kaşığı kadar karbonat ve lezzetlendirmesi açısından 1 çay kaşığı kimyon ilave edip iyice harmanlıyorum

- Ciğeri kesinlikle tuzlanmıyorum, yoksa sertleşir.

- Una buladığım ciğerleri kızgın, bol yağda en fazla 5 dakika kızartıyorum . Burası da çok önemli bir püf nokta çünkü ciğeri yağda biraz fazla tutarsanız anında kuruyup sertleşiyor. Puf puf, yumuşak bir ciğer yiyebilmek için 5 dakika yeterli oluyor.

Benim ciğerimin kendimce geliştirdiğim püf noktaları bu şekilde.

Afiyet olsun,

Mutlu haftalar :)

 

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..