Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '08

 
Kategori
Sinema
 

Arog yalan, gerçek ıssız adam!

Arog yalan, gerçek ıssız adam!
 

filmafişi.


A.RO.G ve Issız Adam.

İki filmin başlıklarının yan yana gelmesinin tek nedeni…İki filmi de üst üste izleyişimden.

Bir hafta sonu AROG’a gittik kalabalık bir grup. Bekliyoruz ki, Gora gibi güldürsün, hani mesajsız, hoş, eğlencelik, işte Cem Yılmaz’ın ustaca repliklerini görelim.haydaaaa.

Zaman ve Mekan kavramına bir sözüm yok. Hoş, giyim, kuşam, ortam mağara…

Yok, yok! Ben gülecek bir sahne ha geldi, ha gelecek diye beklerken daha ilk yarı bitmeden sıkıldım. İlk yarı ne zaman bitecek diye bekledim. Ve, umdum ki, ikinci yarıda her şey. Hani bazı filmler ikinci yarıda silkinip kendine gelir ya…

Film bittiğinde ise kocaman bir hayal kırıklığı.

Sanırım Cem Yılmaz, Türk Telekom’la bir reklam filmi sözleşmesi imzalamış, aralarına da iki replik, bir görüntü koyalım. Alın size kaç saatlik reklam demiş.

Kısaca, Cem Yılmaz’ı seven Allah’ın kulu olarak parama acıdım, zamanıma acıdım. Ki, herkesin hem parasına, hem zamanına acıdığım için yazdım.

Telekom’un görüntülü telefonu reklamı, avea reklamı internet reklamı müthiş, müthiş sen çok yaşa Telekom çok yaşa!

****

Issız Adam’a gelince;

Çağan Irmak, gelmiş geçmiş en yi Türk Yönetmenlerden biri ve şu zamanda da en harikası.

Gece gittim saat 22.00 seansına… Müthiş bir kalabalık vardı. Gündüz seansları şu an dolu.

İzleyici profili karışık. Tek başına gelen bayanlarda var ben gibi teke teklerde. evli, sevgili çiftler de, tek baylar da, erkek, erkeğe arkadaşlar da.

Bu karışık kitleyi sanırım Çağan başarıyor. Başarmışta.

Tek kelimeyle harika ötesi. Yakaladığı an’lar, taaa hayatın içinden, yanı başımızdaki komşunun sözleri, içimizdeki sevda gibi. Hasret gibi, aşk gibi…

Genelde ağlayanlar oluyormuş, çokça ağlayanlarda… Filmi tek izliyor olmamdan mı yoksa, aşka, ayrılığa daha mı gerçekçi yaklaştık?

Her neyse ağlamadım açıkçası, yani kendi kendilerine ettiği kötülüğe ben niye ağlayayım ki, kötü adam karakteri yok, üçüncü şahıs yok…

“Kendim ettim, kendim buldum” finalinde gözyaşı yok!

Tek negatif görüşüm şudur ki ey sinema okuru!

Aradan yıllar geçmiş, kadın saçını kestirmiş, bizim erkek karakter halâ aynı! Aynı kirli sakal, aynı duruş. Erkek yaşlanmaz mı? Erkek sakal kesmez mi? Tek kesen kadın mı ey Çağan?

Çağan, çağan, çağan! sen ırmak ol sinemaya ak çağan!


Sonun özeti; Arog 2 milyon küsur, Issız adam 1 milyon küsurdaymış…

Olmaz ki, bu kadar da…

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..