Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '16

 
Kategori
Deneme
 

Arsa neden parayla, ülkenin toprağı değil mi; arsa bedava olsa evler ucuz olur, herkesin evi olur

Arsa neden parayla, ülkenin toprağı değil mi; arsa bedava olsa evler ucuz olur, herkesin evi olur
 

Benim ülkemin toprağını bana parayla satıyorlar, mezar yerini bile. Tamam, tarlayı bahçeyi anladık da ev yeri, mezar yeri, avuç içi kadar, parayla olmasa nolur ki? Türkiye’de 10 milyon kişinin evi yok; çünkü evler pahalı, büyük oranda arsasından.

Ev yeri parayla olmayabilir. Bu ülkede 100 bine mal edilen bir daire 850 bine satılıyor, nasıl ihtilal olmuyor anlamıyorum. Yani birileri arsa satıp köşeyi dönecek diye 10 milyon kişi evsiz barksız.

Bir de Allah’ın toprağı öyle pahalı ki, 100 metrekarelik arsa trilyon. Daire de 850 bin olur tabii ki, kaça mal ettiğinin ne önemi var. Kapitalist çakallar düzenin bozukluğundan ve halkımızın bilgisizliğinden saflığından yararlanarak ülkeyi sömürüyorlar. Benim gibi konuşanları da terörist deyip susturuyorlar.

Ev yeri köyde bile parayla. Ama patron fabrika yaparsa bedava. Güzel de ben de iki göz ev yapıp içine girip oturacağım, villa yapıp satmayacağım. Bu işin ticari yönü olmayacak. Konut amaçlı. İçinde oturmak dışında alamazsın satamazsın.

Arsa ticaretini kaldırırsın, benim ülkemin toprağı ev yapmak/yaptırmak isteyen insanlarıma bedava dersin. Ticaret mi yapacaksın sen de üzerine ev yap sat. Tabii ki makul karla.

Bu ülke için kanımızı canımızı veriyoruz, mezar yerimizi bile parayla alıyoruz; ayıp ayıp, biraz insan olun! Arsa nedir ki parayla olsun! Kira nedir? Ev kiralamak nedir? İnsan yaşayacağı yeri kiralar mı? Başkasının evinde durulur mu? Herkesin kendi evi olacak öyle şey mi olur! Siz hiç kirada oturdunuz mu? Yaşayanlar bilir, kiracı olmak eziklik, utanç.

Evi olmayanlar devlete başkaldırıp sokaklara dökülseler hakları. Hadi kanımızla canımızla kurduğumuz bir ülkede dikili ağacımız yok, hiç değilse başımızı sokacağımız bir evimiz olmaz mı? Bu toprak benim, kendi toprağımda niye kirayla oturayım. Kirada oturduğum evin tabanında şehit dedemin kanı var!

Ev yeri parayla olmaz!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..