Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '12

 
Kategori
Tiyatro
 

Asi Kuş

Asi Kuş
 

Asi Kuş Oyunu


21 Aralık 2012 tarihinde Ali Poyrazoğlu’nun Asi Kuş isimli oyununu izledim. Malum, 21 Aralık tarihi aynı zamanda “kıyamet”in kopacağı tarih olarak son günlerde medyada sıkça yer alıyordu. Ben de bu söylentilere inanmasam da “acaba olabilir mi?” diye de düşündüm bir ara. E basında bu kadar yer verilince, insan bunun gerçek olabilme ihtimalini de düşünüyor istemese de. Aslında kıyamet zaten bir gün kopacak, bunu biliyoruz ama bunun bize denk gelme ihtimali biraz ürkütüyor beni. Aslında kıyameti yaşamak insanların sevdikleriyle birlikte bu dünyadan ayrılması anlamına da geldiği için belki iyi bir ölüm şekli de olabilir. Bilmiyorum, ölüm konusu benim kafamı hep karıştırmış, sevdiklerimin ölümü ihtimali üzerine düşünmek de beni hep korkutmuştur. Bunun bir gün olacağını bilsem de.

Her neyse izlediğim oyundan bahsedecektim kıyamete geldik. Gelelim sadede. Asi Kuş; Carmen Operası’nda söylenen şarkının Türkçe adı imiş. Bu şarkıdan hareketle bir oyun yazmış Ali Poyrazoğlu. Ben kendisinin entelektüel birikimine çok inanan ve televizyonda her çıktığında mutlaka izlemeye çalışan biriyim. Onun anlatacaklarından yararlanmak ve kendime bir fayda sağlayabilmek için. Bu tek kişilik oyuna da o umutla gittim. Doğrusu beklediğimden farklı idi. Daha iyi olabilirdi. Biraz kopuktu birbirinden anlattıkları. Carmen’le başladı, Sezen Aksu ile komşu olduğundan ve onun çocuğuna baktığından devam edip Zeki Müren’den çıktı. Dedim ya daha iyi olabilirdi. Bütünlüğü yoktu. Ama operaya dair çok bilgilendim. Carmen operasını kimin yazdığını (Georges Bizet), kaç yılında yazdığını (1875) vb. Siz de gidin. Kendinize vakit ayırın, düşünün, öğrenin, eğlenin.

 
Toplam blog
: 87
: 566
Kayıt tarihi
: 02.12.09
 
 

Çevre Bilimi Uzmanı – Peyzaj Mimarıyım. Yüksek lisansımı çevre sorunları ve biyokütle enerjisi üz..