Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '13

 
Kategori
Şiir
 

Aşık Şahveri'den bir şiir

Aşık Şahveri'den bir şiir
 

Dağ Çiçeği / Şiirler - Diyarbakırlı Aşık Şahveri.( 1979 )


Âşık Şahveri 1931 doğumlu olup Diyarbakırlı bir halk ozanıdır. Asıl adı Şahver Şanlıoğlu’dur. 1973-1980 yılları arasında Diyarbakır Merkez Ortaokulu’nda Türkçe öğretmeni ve Okul Müdür Yardımcısı olduğum günlerde Aşık Şahveri Hanımla tanıştım. O yıllarda “Hayat Ağacı “ ve sonradan 1979 yılında yayımlanan “Dağ Çiçeği ( Şiirer )   adını taşıyan şiir kitapları vardı. Aydın coşkulu bir halk ozanı idi…

 1981 yılında tayınım Şanlıurfa Akçakale ve Hilvan Yatılı Bölge İlköğretim Okullarına ( YİBO )  idareci olarak çıktığında bir daha Âşık Şahveri’yle görüşmek kısmet olmadı. Aradan 32 yıl geçti. Yaşıyorsa sağlıklı günler, vefat etmişse rahmetle ve saylgıyla anıyorum. Bazı dostları zamanı gelince anmak  gerekir. Şahveri hanımında evleri Diyarbakır Ofste idi. Arasıra gider evlerinde sohbet eder  demli çaylarını ve acı kahvelerini birlikte içerdik. Hoşbet güngörmüş bir Anadolu kadını idi...Cömert bir hanımefendi idi...

Âşık Şahveri Diyarbakır  yöresinde tanınmış bir halk ozanıdır. Bir ozan olarak dağlara âşık bir insandı. Zaman zaman dağlarla ilgiyli şiirler yazardı. Son kitabının adınıda  “DAĞ ÇİÇEĞİ “  ( şiirler 1979 ) yılında yayımlanmıştı. Onu görmeyeli bir hayli zaman oldu.“DAĞ HASRETİ “ adlı bir şiiriyle bir kez daha bir vefa borcu olarak Âşık Şahveri Hanımı anmak istiyor ve aşağıdaki şiirini sizlerle paylaşmak istiyorum:

Aşığım dağlara kurulmuş tahtım

Yâri beklemekle geçiyor vaktim

Gönlümü yok eden şu kara bahtım

Benim her zamanım dağlarda geçer

***

Bana yoldaştır şu çoban yıldızı

Derdini anlatır bir yayla kızı

Yüreğimde başlar derin bir sızı

Derdini derdime bağlar da geçer  

***

Ah!...Teselli eder bu dağlar beni

Hep arar, dururum orada seni

 Delice eser, durur, seher yeli

Yaralı gönlümü dağlar da geçer

***

Arkadaşlar bana dertli çobanlar

Sesime ses verir yanık  kavallar

Koyunlar ormanda beni sorarlar

Bulutlar üstümden çağlar da geçer

***

Etrafını sarmış türlü çiçekler

Bir gülüm var gönül, hep onu bekler

Dağda kabul olur bütün dilekler

Bulutlar üstümden ağlar da geçer

***

Örtse gözlerimi sonsuz bir diyar

 Mezarım dağlara kalsın yadigâr

Toprağım çiğneyip geçen nazlı yar

Taşımı  okuyup ağlar da geçer

***

Şahveri’yim, dağlar benim mekânım

Kaynaklardan akar soğuk sularım

Ormanlara gider her gün yollarım

Ağaçlar yolumu bağlar da geçer.

 

               Diyarbakırlı Âşık Şahveri

7 Ekim 2012- Pazar / Türkiye Takviminden

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..