Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Asıl katil kim?

Asıl katil kim?
 

Çok öfkeliyim,sinirliyim... Nereye saldıracağımı, ne yapacağımı bilmiyorum. İçim yanıyor, canım çok acıyor.

Dün son dakika haberlerinde öğrendim Hrant Dink'in vurulduğunu. Önce anlayamadım ne olduğunu. Tamam biri vurulmuştu ama kim? Açıkçası önceden tanımıyordum Hrant Dink'i. Ama haberleri izledikçe, konuşulanları dinledikçe dehşete kapıldım. Hrant Dink'i tanımıyorduym ama bu tabloyu tanıyordum.

Ailemden dinlemiştim Çetin Emeç'i, Abdi İpekçi'yi. Televizyondan tanıklık etmiştim Uğur Mumcu'nun, Ahmet Taner Kışlalı'nın ölümüne. Ama çocuktum, anlayamamıştım. Keşke yine çocuk olsaydım, anlamasaydım. Çünkü içim çok yandı, nasıl anlatabilirim ki?

Saatlerce haberleri izledikten sonra kendimi Taksim Meydanı'nda buldum.45 dakikalık bir bekleyişten sonra büyük bir kalabalıkla Osmanbey'e yürümeye başladık ve kalabalık da giderek büyümeye başladı. Hep birlikte bağırıyorduk; "YAŞASIN HALKLARIN KARDEŞLİĞİ"diye. "HEPİMİZ HRANT DİNK'İZ, HEPİMİZ ERMENİYİZ", "SUSMA HAYKIR, HALKLAR KARDEŞTİR"diye bağırırken gözyaşlarımı zor tuttum. Gerçekten çok duyguluydu,çünkü kalabalığın ne başını ne sonunu görebiliyordum. Agos gazetesi binasınına vardığımızda arkama baktım, kuyruk sanki Taksim' e kadar uzuyordu. Ve biz yine bağırıyorduk, "KURTULUŞ YOK TEK BAŞINA, YA HEP BERABER YA HİÇBİRİMİZ"...

Benim sayamadığım insanları sekiz bin diye yazdı gazeteler. SEKİZ BİN... Orada sekiz bin kişiydik ama Hrant Dink'i geri getiremezdik. "Hrantlar ölmez"dendi ama Hrant Dink öldü işte, daha acısı öldürüldü. Karısı onu hep özleyecek artık, kızı bir daha baba diyemeyecek. Nasıl Hrant Dink ölmedi diyebiliriz?

Madem vardık,sekiz bin kişiydik, niye engel olamadık? O sekiz bin kişi varlığını hep belli etseydi cesaret ederler miydi onu vurmaya? Onu koruyamadık işte... Adamcağız "gidiyorum" diye diye gitti. Şimdi bağırmanın anlamı neydi?Engelleyebilecek miyiz başka gazetecilerin vurulmasını?

Oysa hiç istememiş gitmeyi, sonuna kadar burada yaşamayı seçmiş. Sonunun yakın olduğunu bilmesine rağmen, mutlu son umudunun olduğu için. Suçu; "ben TC vatandaşıyım, Türkiye'liyim, Ermeniyim"demesiydi. Söyleyin kaç Türk böyle seviyor bu vatanı? Kaç Türk ülkeyi terk etmeden savaşırdı? İşte bu yüzden; "İNADINA KÜRTÜM, İNADINA ERMENİYİM".

Cinayeti işleyenin(dikkat edin,katil demiyorum)yakalanmasını hiç de umutla beklemiyorum. Genç bir tetikçi işte... Asıl katil önemli olan? ASIL KATİL, aylarca onu suçlu gösteren,hedef gösterendir. İşte 8 bin kişi, 80 bin 8 milyon olmalıydı ve bu katilleri durdurmalıydı. Öfkem buna...

O da buna dayanamıyormuş zaten. Yani Türkler tarafından suçlanmaya,yanlış anlaşılmaya.Okudunuz mu son yazısını? İnanamadınız değil mi? "Beni 6 ay hapiste yatacak olmak üzmez,bu 6 yıl da olabilr. Beni; birlikte yaşadığım, sevdiğim Türk milletinin suçlu bulması, beni 'hain' ilan etmesi yıkar. Asıl o zaman ülkeyi terk ederim. "diyor. Allah'ım biz nasıl bir değeri yitirdik böyle?

Gerçekten çok öfkeliyim, dünden beri "nasıl bir ülkede yaşıyorum ben"diye sayıklayarak dolanıyorum. Olanları kabullenemiyorum, kabullenmeye çalıştığımda yüreğim dayanmıyor, içim almıyor. Ne yazdığımı, daha ne yazacağımı bilmiyorum, affedin. Haberi duyduğum saatten beri yüreğimde bir ateş yanıyor. Zaten onun hakkında okumak dışında bir şey yapmadım bu saate kadar. Aklım başımda değil.

NASIL BİR ÜLKEDE YAŞIYORUM BEN???

 
Toplam blog
: 39
: 2880
Kayıt tarihi
: 29.12.06
 
 

Sinema ve Televizyon bölümünde okuduğumdan sizinle sinema üzerine hasbihal etmeyi düşünüyorum... Si..