Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '09

 
Kategori
İzmir
 

Aşk'ı İzmir'de yaşa! Gri şehirlerin aşkı, gri'dir

Aşk'ı İzmir'de yaşa! Gri şehirlerin aşkı, gri'dir
 

Dr.Wera ve asistan Bendis. Dr.TUS sitesindeler. Bendis, İzmir'deki aşk'ı arıyormuş. Sitede öyle diyo


“ Gâvur İzmir” isimli yazımı geçen yıl, blog’da yayınlamıştım. Yazımı, “Dr.TUS” isimli sitede gördüğümde, “ Yazıyı Milliyet Blog’dan kopyalamışsınız. Ama, MB’ dan alındığını da imzamın yanına eklememişsiniz” demek istemiştim. Ama diyemedim. Sadece “Yazımı Milliyetten kopyalamışsınız.” demiştim. Bir yıl sonra aynı siteye, tesadüfen bu gün baktım. Yazı, o günden beri yine imzamla duruyor. Ha bre yorum yazmışlar. Yorumlar bir yıldır devam da ediyor halâ. ”Gâvur İzmir” yazıma cevap da verilmiş bu arada.

Kapaktaki Dr. Wera, sitesinde “ Muzaffer Cellek demiş ki” diyerek yazımı öne çıkararak “ Benim Gavur İzmir yazımı, Milliyetten kopyalanmış olarak burada gördüm, yorumlarıyle birlikte..Yorum yazılmış pek çok. İçlerinden birisi dikkatimi çekti: ‘Yazar, bu yazıyı dışarıdan yazmış. İzmirli tiyatroya gitmez!’ diyor. Ne kadar yanılıyor. Kendileri İzmir’in dışında oturabilir. İzmir’e, dışarıdan gazeller okuyor. İzmir’i ve İzmir’lileri gücendiriyor. Böylesi alâkasız sözler, çok tuhaf değil mi?” Demekte. Yani,yorumumu özetliyor.

Ve kendisi ekliyor. “Makalenin yazarının burada olup, yorum yapması çok güzel. Yazınız ve duygularınız için teşekkür ediyorum size.” Diyor bana ve devamla da “ Okuduğum en güzel İzmir anlatımı… İnsanın içini ısıtan İzmir özlemini gideren en güzel makale. Ben de bu makaleyi sizler için seçtiğim İzmir resimleri koyayım. Makalenin tadı değişsin.” Diye de ekliyor. Sevindim.

Devamla da “Bu gün, İzmir hakkında bugüne kadar gördüğüm en mükemmel yazılardan biri ile karşılaştım. Okudum, düşündüm. Düşündükçe de her sokağından geçtim İzmir’in. “ İzmir’in denizi kız, kızı deniz, sokakları hem kız, hem deniz kokar” dizelerini hatırladım resmen Cahit Külebi’nin. Sanki burada yaşarken, İzmir’i özlüyor gibiyim. Neden ki?” diyerekten.

Yukarıdaki satırların yazarı aynı zamanda kapaktaki resim (S.Beyaz olan) Dr Wera, hızını alamamış, İzmirliliğini şöyle anlatıyor yorumunda ” Burada olmanıza çok sevindim. Bu güzel yazı için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum size. Kelimesi kelimesine İzmir’i anlatan muhteşem makalelerden biri… İzmir’i özledikçe okuduğum ve okudukça da özlediğim yazılardan.”

“Forum yazıları böyledir. İzmir’in nesini yaşadın da nasıl yorumluyorsun demek gerek. Ben” İzmir’de doğdum, büyüdüm. Daha ilkokula gittiğim yıllardan tanıştım tiyatroyla. Sanata ve tarihe önem veren nadir şehirlerdendir. Bu da yıllardır gelen siyasi yapısından kaynaklanır zaten. Kim ne derse desin, gâvur da olsa ben İzmir’li olmaktan gurur duyuyorum” diyor Wera. Aynı zamanda o sitenin yöneticisi, anladığım kadarıyle. Tanışmıyorum ama, kendisine buradan teşekkür ederim.

Aynı “Gâvur İzmir” yazımı, İzmirli bir site de yayınlıyor. İmzamın altına “Milliyet Blog” dememiş. İkaz ettim “koy o ibareyi” diye. Site sahibine “Avukatımla sana ihtar yollarım sonra” dedim, tınmadı. Eklemedi o ibareyi. Yayında yazım halâ. Ben de üstüne varmadım.

Bu doktorların sitesinde de imzam var, yazıyı MB’ dan aldıkları ibaresi yok. Güzel yorumların hatırına, sesimi çıkarmadım artık. Bir yıldır devam edegelmekte olan aynı yazıma ait yorumlar da şöyle:

(İntern Dr.Cardıo İd) Bu yazıyı yazan, İzmir’de yaşamamış. Bence uzaktan yazmış belli. İzmir!de tiyatro diye bir şey yok. Tiyatro izleyeceksen, Ankara ve İstanbul. Çok sıcaktır. 6 ay şortludur herkes.

(Dr TUS Mederatörü) Hiçbir iktidara oy vermemiş bir şehir. Türkiye’nin durumunu gördükçe, doğru şehirde yaşadığımı anlıyorum.

(Dr.almond-Çömez tıp Öğr.) Çok güzel bir yazı bu. İzmir çok güzel anlatılmış. Çok teşekkürler. ( C.Rescentica Yrd. Doçent) Benim de TUS’ta, İzmir’i yazasım geldi. Bir İstanbul âşığı olmama rağmen.

(akara 0615 Stajyer Dr) Tamam. Kızları güzel. Ama, acayip artist. Masraflılar da. Bütün küçük dağları onlar yaratmıştır. Bütün paralarını makyaja, kıyafete harcarlar. Zaten asistan da olsanız elinize geçen 3 kuruşluk para ile bir şey yapamazsınız.

(akara 0625-Stajyer Dr) İzmir’de 3 kuruşla inanılmaz rahat yaşanır. Kızlarımıza da lâf yok! Sanal falan değil hiçbiri. Bakımlı, kültürlü, seviyeli ve modern. Masraflı olmalarının lâfı mı olur te be!.

( backardi-Spordan sorumlu Dr.TUS Bakanı) Yeter ama! Aklı başında insanları soğutacaksınız. Nedir bu kadar İzmir, İzmir geyiği?! İzmir de Türkiye sınırlarında değil mi? Schengen vizesiyle mi giriliyor bu şehre?!

(Dr.wera. Dr.TUS Moderatörü) Gâvuruz ya biz. Pek sınır dahilinde sayılmayız. O bakımdan ben gâvurum. Çok da umurumda değil açıkçası. İzmir Gâvur diyerek, İzmir’den korkmalarına gerek yok.Komik oluyorlar..Önce biraz tarih karıştırmanızı öneririm. Bir türlü öğrenemedik.

( Bendis ( Çömez asistan) İzmir yazılan bütün makalelerden daha güzel bir şehir. Makale benim, İzmir’e olan sevgimi anlatmış. Anlatmasına da, fakat aşkını anlatamamış.

(Dr.wera - Dr.TUS Moderatörü) Aşkı İzmir’de yaşarsan bir anlamı var. Gri şehirlerin aşkı da gri renklere bürünür. Of, çok şanslısın bendis..”

Özetlersek: Dr.TUS sitesi, yazımızı Milliyet Blog’dan alıp bir yıldır, halâ daha yayında tutuyor. Bu zaman zarfında da sayfalar dolusu yorumlar elde ediyor yazımızdan. Bize de “ Yazınızı beğendik, teşekkür ederiz” demeyi de ihmâl etmiyorlar.

NOT: “Gâvur İzmir” yazımı yayınlamağa, yer kalmadı maalesef..

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..