Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '10

 
Kategori
Şarap
 

Asma Bağ'ın Alkolsüz Beyaz Şarabı: Bade

Asma Bağ'ın Alkolsüz Beyaz Şarabı: Bade
 

Bade, dömisek ve hafif köpüklü bir beyaz şarap. Ve pek tabi ki diğer Asma Bağ serisi şarapları gibi alkolsüz.

Almanya, şaraplık üzüm bağları ile çok nam salmış bir ülke değil malumunuz. Ama Bade’nin temel taşları olan ve Germen topraklarının Mosel bölgesinde yetiştirilen; Kerner, Airen ve Muller-Thurgau cinsi üzümler ve Bade’de yakalanan kupaj başarısı hiç de yabana atılacak cinsten değil doğrusu.

Bade, önce Ege Denizinin bir derya kuzusu levreğinin mis gibi ızgarasına, ardından da çok çeşitli ve buz gibi meyvelerden oluşan zengin bir meyve tabağına harikulade eşlik ediyor soframda. Alkollü bir yarı tatlı beyaz şarabın yerini doğrusu hiç ama hiç aratmıyor.

Asiditesi beklediğimden yüksek. Bu beni hem şaşırtıyor, hem de hoşuma gidiyor. Damakta bıraktığı gastronomik etki ve lezzet darbesi oldukça baskın ve uzun vadede kalıcı. Geri plandaki limon aromasını ve hafif ekşi elma rayihalarını hissetmek ise hiç de zor değil.

Asma Bağ’ın Bade’si için, nev-i şahsına münhasır özellikleri olan karakteristik bir dömisek beyaz şarap tanımlamasını yapmak hiç de yanlış olmayacaktır diye düşünüyorum. Segmentinin alkollü şaraplarından ise neredeyse hiç farkı yok.

Ben oldukça soğuk, yaklaşık 5 dereceye varan bir ısı seviyesinde tadım yaptım. Daha sonraları 10-12 derecelerde de tekrar tadıp mukayese etmeye gayret ettim. Pek çok beyaz şarapta olduğu gibi ısı düşükken daha fazla hissettiğiniz asidite baskısının yerini, ısı yükselmeye başladıkça buke ve koku özellikleri almaya başladı. Keyfe keder tabi ama bence 12 dereceyi geçirmeyin siz yine de.

Özetle Asma Bağ Bade’de ben bir kusur bulamadım. Aksine alkolsüz şarap tüketmek isteyenler için ideal bir yarı tatlı beyaz şarap seçimi olabilir düşüncesindeyim.

Asma Bağ'ın Alkolsüz Kırmızı Şarabı: Hamra

Alkolsüz Şarap Tadımı Notlarım

Asma Bağ Şarapları'nın Sahibi Sayın Güler'in Mektubu

Alkolsüz Şarap mı?

tüm ŞARAP yazılarım için tıklayınız

tüm YEMEK-MUTFAK-GASTRONOMİ yazılarım için tıklayınız

tüm ÖZEL LEZZET DURAKLARI yazılarım için tıklayınız

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..