Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '10

 
Kategori
Şarap
 

Asma Bağ'ın Alkolsüz Pembe Şarabı: Ala

Asma Bağ'ın Alkolsüz Pembe Şarabı: Ala
 

Asma Bağ alkolsüz şarap serisinden yaptığım ilk iki tadıma ait düşüncelerimi bundan önce paylaşmıştım. Arzu edenler aşağıdaki linklerden takip edebilirler. Özetle söylemem gerekirse kırmızı-Hamra’yı çok beğenmemekle birlikte, aldığım enfes meyve ve çiçek kokularını da yabana atamayacağımı; beyaz-Bade’nin ise oldukça özellikli olduğunu ve hatta alkollü dömisek beyazlarla dahi boy ölçüşebileceğini yazmıştım.

Hiç lafı dolandırmadan söyleyeyim. Asma Bağ’ın alkolsüz pembesi “Ala” hoşuma gitmedi. Fransa’nın Rousillon bağlarında yetişen Carignan ve Syrah cinsi beyaz ve kırmızıların kupajından elde edilen bu yarı tatlı Rose’de, içeriğindeki kaliteli üzümlerinin o hep bildiğimiz karakteristiğini maalesef hissedemedim.

Özellikle ilk açıldığında aldığım metalik koku ve tat beni irrite etti. Ancak yarım saatlik bir dinlenme ve oksijenle buluşmadan sonra bu olumsuzluk büyük ölçüde bertaraf oldu. Bu durum, pek çok kırmızı şarap için de geçerli olan çok bilindik bir durumdur aslında.

Sözkonusu tadımı, serin bir Alaçatı akşamında, tam altı kişilik bir grup eşliğinde gerçekleştirdim. Ve tadım grubunun tamamının fikirleri aşağı-yukarı aynı şekildeydi.

Zaten ülkemizde çok da yerleşik olmayan “Rose-Pembe” şarap kültürünün de etkisiyle “Asma Bağ - Ala” ürününün, piyasada tutulmak adına işinin çok da kolay olmayacağını düşünüyorum.

Asma Bağ'ın Alkolsüz Kırmızı Şarabı: Hamra

Asma Bağ'ın Alkolsüz Beyaz Şarabı: Bade

Alkolsüz Şarap Tadımı Notlarım

Asma Bağ Şarapları'nın Sahibi Sayın Güler'in Mektubu

Alkolsüz Şarap mı?

tüm ŞARAP yazılarım için tıklayınız

tüm YEMEK-MUTFAK-GASTRONOMİ yazılarım için tıklayınız

tüm ÖZEL LEZZET DURAKLARI yazılarım için tıklayınız

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..