Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '09

 
Kategori
İnançlar
 

Aşure yapacağım!

Aşure yapacağım!
 

hepsi benim olsun mu?..


Yılda en çok bir kez yiyebildiğim ama çok sevdiğim aşure yapmaya karar verdim.

İslam kültür'ünde çok önemli bir yeri olan Aşure "Aşura" günü; Hicri yılın ilk ayı olan Muharrem ayının on'uncu günü kutlanır ve bu önemli günde aşure yapılırmış.

Aşure yapımında kullanılması gereken 7 çeşit malzeme bulunur, 7 eve (aileye) dağıtılması sevapmış diye biliyorum.

Aşure hakkında en iyi bildiğim, Aşure'yi çok sevdiğim.

Çocukluğumdan aklımda kalan ise, bir komşu teyzenin kocaman bir kazanda kaynattığı aşure. O kocaman kazanda pişen aşureyi, komşumuzun kızları gelinleri dağıtırdı. Benim aklım kazanda kalır, kalan aşureden payıma ne düşecek diye kara kara düşünürdüm..

Kocaman kazanda aşure yapan komşumuz Müşerref teyzenin, kalabalık kocaman bir ailesi vardı. Çok sevdiğim aşureyi yaptığı için ona hayran olduğumu bilen komşu teyze birgün bana "sende kalabalık bir aileye karışırsan benim gibi olursun" dedi. Bir zaman çok sevindim doğrusu. Kalabalık bir aile ve bir kazan dolusu aşure! Neyse, aklım başımda artık. Azıcık aşım, kaygısız başım(!) diyorum ama çok sevdiğim aşureden de bi türlü vazgeçemiyorum.

İllede aşure yapacağım. Bu hafta sonu başaracağım!

Dün çarşı pazar gezdim, nohut kuru fasulye, buğday filan aldım. Evde bol miktarda şeker var. Ceviz kuşüzümü fıstık ta var. Kazan değilse de büyük tencerelerim var..

Ben aşure yapmak istiyorum. Yapacağım ama.

En kolay tarifi bulursam :(( Aşure yapacağım..

Gülriz'den sevgiler.

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..