Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

güne_bakan(Nazenin yavrusu)

http://blog.milliyet.com.tr/gunebakanlar

20 Ocak '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Aşurem

Aşurem
 

aşurem


Ben bugün aşure yaptım. Ne varki bunda demeyin lütfen.. Bilen bilir, ben öyle ahım şahım aşçı değilim, asla fiziki ölçülere göre birşey yapamam, 1 litre, 1 kg, 250 gr, hatta 3 bardak 5 kaşık bana hiçbirşey ifade etmez. Bu tür şeyler gözümün kararıdır, beynim karışmaz bu karara, bilir gözümün terazisinin hassasiyetini...

Ben en iyisi en baştan anlatayım yine bi baştan bi sondan herkesin kafası karışacak, bu ne diyor acaba diye...

Sabah erken kalktım. Bir gece evvelsi aşurelik alışverişimi yaptığımdan sabah kalkar kalkmaz hemen mutfakta giriştim işe... Canım annem gittiğinden beri alıştığımız adetleri sürdürmeye çalışıyoruz kardeşimle birlikte elimizden geldiğince, hem babam mutlu oluyor hem biz, hem ayrıca biliyorum annem de biyerlerden gözü yaşla gülümsüyor halime... Neyse sulandırmayalım ortalığı şimdi durduk yerde.. Biz aşuremizin başına geçelim...

Biz çekirdekimsi bir aile olduğumuzdan fazla abartmayacağım hemen orta boy bir tencere şöyle tadımlık ağzımız tadlansın diye herşey... Ama işim çok zor çünkü biz annemin aşuresinin tadının aşığıyız... Gerçi onun hangi yemeğine insan aşık olmaz ki... Hamur işleri ayrı laz yemekleri ayrı bütün mahalleye açtığı kırk yufkalık baklavaları...

Bir insanda bu kadar maharet nasıl toplanmış acaba... Bak yine sulandı ortalık, ya nasıl sulanmasın mutfağın her köşesinde onun yaptığı yemeklerin kokusu saklı hala...

Babam beğenir mi benim yaptığımı, gerçi o hiç itiraz etmeden ne varsa soframızda tek laf etmeden yemeğini yer, başka mızmız insanlara benzemez çok şükür. Ya kardeşim sever mi acaba, hele hele hiçbirşey beğenip yemek yemeyen pamuk şekerim.. Hay allah boyumdan büyük işlere mi kalkıştım ben dersiniz..

1 kilo aşurelik buğday alırken gözüme az gelmişti ama pişirmeye başlarken gözüm itiraz etti, bu çok dedi, yarısını bıraktım geri... Allahtan yarısını bırakmışım. Allahım piştikçe çoğaldı piştikçe çoğaldı, şişti çoğaldı, birde fasulyeler nohutlar aynı garip tecelliyle aynı kaderi yaşamaz mı? Bırak orta boy tencereyi evin en büyük tencerisine sığmaz oldu aşurem.. Nerde annemin aşure kazanı ya.. Hay allah babam onuda diğer annemin eşyaları ile vermiş galiba , ben neyapacağım şimdi, dağ taş aşure oldu kaynıyor .. Ah şu gözlerim.. Daha portakalları, incirleri, kayısıları, kuru üzümleri bile katmadım içine ..

Allahtan imdadıma komşumun aşure kazanı yetişti.. Orta boy tencere ile başlayan aşure maceramız, büyük tencereye ve en nihayetinde büyük aşure kazanına kadar uzandı.. Allahtan çekirdek ailemizin her ferdi aşureye bayılır..Tüm apartmana dağıttım, şirketimin şubelerine bile götürdüm.Hala evde koca kazan aşure duruyor.

Kırk gün Kırk gece aşure yeriz artık napalım :)
Afiyet olsun tüm aşureseverlere :)
Duasını unutmayın, Mutfaklarımızdan bereket eksik olmasın..

 
Toplam blog
: 54
: 1026
Kayıt tarihi
: 05.10.06
 
 

Ata toprağı Karadeniz'den, terbiye ve eğitimi Trakya'dan, günebakan ve İstanbul sevdalısı eski bir m..