Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '19

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Atça Çilek Festivali

Her yörenin kendine özgü bir etkinliği, festivali vb.vardır. Aydın Sultanhisar'ın da (Atça) meşhur çilek festivali var. Meşhur diyorum, çünkü ünü Türkiye dışına taşmış durumda. Yurt dışından gelen misafirler bunun en büyük kanıtı.
 
Yapılan kapsamlı organizasyonlarla hem Atça çileği hem de Atça'nın tanıtımı yapılıyor her yıl. Bu yıl 50.cisi düzenlenen çilek festivaline katılım her zamanki gibi yoğundu. Beş gün  boyunca devam eden festivale halk gösterileri, yerli grupların ve Gülden Mutlu, Lara gibi tanınmış sanatçıların konserleri damga vurdu. Bu beş gün süre zarfında halk eğlencenin tadını çıkardı.
 
Eğlencenin yanında insanlar arası kaynaşma ve alışveriş had safadaydı. A'dan Z'ye her kesime hitap eden satıcılar mevcuttu.İki kere uğrama imkanı bulduğum festivalden ben de kendimce bir şeyler aldım. Tabi bazı eksiklerini de görmedim değil. Giyim kuşam, yeme içme vb. her şey fazlaca yer alırken benim olmazsa olmazım kitaplar, kültür- sanat, köşesi bir hayli sınırlıydı. Daha fazla yer almasını isterdim. Ama çileğin bile konserlerin, eğlencenin gölgesinde kaldığını düşünecek olursak kitabın geri planda olmasını normal karşılıyorum. Buna da şükür demekten kendimi alamadım.
 
Geleneksellemiş bu festivale katılan hiç pişman olmaz. Kendini avutacak, vakit geçirecek bir şeyler mutlaka bulur. Eğlenmek isteyen, en güzel çileklerden yemek isteyen herkesi Atça'ya davet ediyoruz. Her yıl mayıs ayında yapılan  bu festivali kaçıranların bir sonraki festivale gelmelerini canı gönülden istiyoruz. Hem küçük Paris Atça'yı tanımış olurlar hem de muhteşem lezzetli çileklerin tadına bakmış olurlar. Tercih sizin, kaçırmayın derim. Bahsetmeden geçmeyeceğim: Böyle güzel bir organizasyona öncülük ettiği için Başkan Osman Yıldırımkaya ve ekibine teşekkür eder, görevlerinde başarılar dilerim.
 
09.05.2019/ Necati Dilek
 
Toplam blog
: 40
: 100
Kayıt tarihi
: 03.01.19
 
 

5 Nisan 1991 Aydın Sultanhisar doğumluyum. İlköğrenimi köyde tamamladım. Sonraki yıllar eğitim iç..

 
 
 
 
 
Toplam blog
: 40
: 100
Kayıt tarihi
: 03.01.19
 
 

5 Nisan 1991 Aydın Sultanhisar doğumluyum. İlköğrenimi köyde tamamladım. Sonraki yıllar eğitim iç..