Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '20

 
Kategori
Kitap
 

ATILGAN'DAN BODRUM HAKİMİ

 

 

“Bodrumlular erken biçer ekini

Feleğe kurban mı gittin Bodrum Hâkimi.

Nasıl astın Mefharet Hanım ipe de kendini

Altın makas gümüş bıçak ile doğradılar tenini.”

*

Uğraştaşım Halil Atılgan’ın BODRUM HÂKİMİ adını verdiği özgün bir yapıt hazırladığı bilgisini internet ortamında edindim. Bodrum Belediyesi Kültür Yayınları arasında yerini alan yapıttan edinmek isteğini duydum. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne telefon ettim. Basın Şefi görevini yürüten Selda Öztürk olumlu yaklaştı, ilgilendi, incelik gösterdi ve göndereceğini belirtti.

Birkaç gün sonrada kargoyla bana ulaştı. Emekleri geçen başta Araştırmacı Yazar Halil Atılgan olmak üzere Bodruma Belediye Başkanı Ahmet Aras’a ve Basın Şefi görevini yürüten Selda Öztürk’e teşekkür ederim.

Kuşe renkli kapak içerisindeki 186 sayfalık kitaba bilgi, belge, resim, türküler ve notalarla kaliteye koşut özgünlük kazandırılmıştır. Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın SUNUŞ yazısı ile Dr. Halil Atılgan’ın özenle kaleme aldığı ÖNSÖZ, önemli ölçüde konuya ışık tutmaktadır. Elbette burada anlatılmaz. Önemli olan sunuş yazısını, önsözü ve sayfalarını içselleştirerek ve kitaba dokunarak okuma eylemini sürdürmektir.                                                                                                                                                                                                                   

Belgesel Tarih Yazarı Dr. Halil Atılgan’ın yazdığı “Bodrum Hâkimi -Bodrum Türküleri ve Oyunları” kitabı, Bodrum Belediyesi adına Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın katkılarıyla yayınlanmıştır. Gönül ister ki belediye başkanlarımız, böylesi yaklaşımlarda bulunsunlar. Alkışlamak gerekir!

*

Bodrum Hâkimi unvanlı Mefaret Hanım'ın yaşamındaki son gecesine ilişkin anlatılanlar doğrusu çok hazin! O gece Milaslı Türk sanat müziği bestekârı Zeki Duygulu'nun konseri var. Bodrumlular jeeple Milas'ın yolunu tutuyor. Mefaret Hanım’da aralarında… Hâkim Hanım,  o gece konserde bir şarkıyı tam üç kez çaldırıyor:

 

Uslu dur kadınım çıldırtma beni

Ben artık bildiğin o ten değilim

Bir başka yağmurla ıslak mendilim

Yeter artık ağlatma beni

Uslu dur kadınım çıldırtma beni.

 

Dökülmüş yaprağım, sararmış güzüm

Çiğli kirpiklerle yaşlıdır gözüm

Bu gurbet ellerde ben bir öksüzüm

Yeter artık ağlatma beni

Uslu dur kadınım çıldırtma beni.

 

Bu konser, Bodrumluların Mefaret Tüzün'ü son görüşü oluyor. Tolga Çandar, o gece kendini asan hâkim hanımın ölümünün Bodrum'da ne denli üzüntü yarattığını annesinden dinlediği belirtilmektedir.

 

*

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..