Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '10

 
Kategori
Sinema
 

Avatar'ı çok beğendim

Avatar'ı çok beğendim
 

Bir filmin en iyi reklamını izleyici yapar sanırım. Beğenilerine güvendiğiniz biri "beğendim" derse, o filmi izleme isteğimiz artar. "Babam ve Oğlum" filmi hiç reklam yapmadan bu yolla izleyici rekorları kırmıştı.

Biz oğlumun ısrarlarıyla gittik. Ben uçuk kaçık bir film diye düşünüyordum. İlgimi çekmediği için de hakkında yazılan hiçbir yazıyı okumamıştım.

Avatar filmi haftalardır gösterimde olduğu halde, 3 gün öncesinden bilet almak zorunda kaldık. Sinema en ön sıralara kadar doluydu. Doğrusu bu ilgiyi hak ediyor.

Orijinal alt yazılı ve üç boyutlu olarak izledim. Bilim kurgu filmlerini zaten çok severim ancak “yok artık” boyutunda olmayanları. Yazarın ve yönetmenin hayal dünyası seyirciyle buluştuğu zaman bu tür filmler iş yapıyorlar.

Film bir uzay yolculuğu ile başlıyor. Bizden beş yıl uzaklıkta bir gezegene insanlar bütün topları, tüfekleri, ağır silahları ve askerleriyle gitmişler. Orada bir yerleşim yeri kurmuşlar ve Dünya’da çok değerli olan bir madeni çıkarmak için bulunuyorlar.

İnsan aynı insan. Para hırsı, doğa ya da diğer canlılara yaşama şansı vermiyor. Kendi gezegenine yaptıklarını orada yaşayan halka da yapmak istiyorlar. İşte bir bilim kadını ve avatar olan eski bir askerin çabaları ile kötüler yeniliyor. Anlatılan hikâye bir gezegenin kurtuluş savaşı adeta.

Filmin görselliği, efektler mükemmel. Gerçekten öyle bir gezegen olduğuna inanıyor ve 3 saat boyunca orada yaşıyorsunuz. Doğayla mükemmel bir uyum içinde yaşayan mavi canlılar birer dostunuz oluyor. Çünkü onlar zevk için öldürmüyorlar, tam da Dünyalı insan için hayal ettikleriniz oradaki canlılarda var.

Hiç sıkılmadan, başka bir şey düşünmeden 3 saat boyunca sadece filme yoğunlaşmak muhteşemdi. Sinemanın nasıl güzel bir sanat dalı olduğunu hatırlatan bir film Avatar.

Avatar filmi, Oscar'dan sonra en prestijli ödüllerden biri olan Altın Küre'de en iyi film, filmin yaratıcısı James Cameron da en iyi yönetmen ödülüne layık görüldü.

Hala izlemediyseniz, sinemanın o büyülü atmosferinde ve mutlaka alt yazılı ve üç boyutlu olarak izlemenizi tavsiye ediyorum. Ayrıca şu ara sinemalarda oynayan filmler arasında 13+ olmayan tek film. Tatil bitmeden çocuğunuzla izleyebilirsiniz. İyi seyirler…

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..