Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '18

 
Kategori
Eğitim
 

Avrupa Ödülü Çok mu Zor?

eTwinning, Avrupa Komisyonunun eöğrenme Programının ana hareketi olarak 2005 yılında başlatılmıştır.

Bu hareket, Yaşam Boyu öğrenme Programına 2007 yılında sıkı bir şekilde entegre edilmiştir.

Merkezi Destek Servisi; Avrupa’daki okullar, öğretmenler ve öğrenciler için eğitim geliştiren 33 Avrupa Eğitim Bakanlığının uluslararası işbirliğinden oluşan European Schoolnet tarafından yönetilmektedir.

Ayrıca eTwinning ulusal düzeyde 35 Ulusal Destek Servisi tarafından desteklenmektedir.

eTwinning, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araç ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa’da okul işbirliğini teşvik edecek bir platform sunmaktadır.

Bu çerçevede atılabilecek adımlar sırasıyla,
1. Ulusal sertifika almak,
2. Ulusal kalite etiketine sahip olmak,
3.  Avrupa kalite etiketine sahip olmak,
4. Avrupa ödülüne sahip olmak.

Bir önceki yazımda vurgu yapmıştım. Ülkemizden Avrupa kalite etiketi alan 179 okul bulunmaktadır. Bu okullar dijital ve, e-Güvenlik uygulamaları ile pedagojiye yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlar konularında öncü okullardır.  Bu okullar aynı zamanda personelin sürekli mesleki gelişimi ile personelle ve öğrencilerle işbirlikçi öğrenme uygulamalarının desteklenmesi konularında deneyimli ve lider konumdadır.

Şahsen bu okulların deneyimlerini diğer okullarla paylaşması hususunu değerli buluyorum. En azından okullarda öğrenci kulüplerinin kurulmasına rehberlik edebilir ve yaşam boyu eğitim anlayışının geliştirilmesi konusunda bir farkındalık yaratabilirler.

Bu liderlik Avrupa ödüllerini de beraberinde getirecektir..

 

 
Toplam blog
: 57
: 176
Kayıt tarihi
: 25.09.18
 
 

2016 yılında bir devlet anaokulunda "Shared Melodies", (Paylaşılan Melodiler) adıyla bir eTwinnin..