Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '08

 
Kategori
Trafik
 

Ayhan Işık ve trafik

Ayhan Işık ve trafik
 

Cumhurbaşkanı Sayın Abdullah Gül’ün desteğiyle başlatılan trafik haftası etkinlikleri beni bir anda 70’li yıllara götürdü.

1970 yılında Türkiye Trafik Dermeği’nin dört kurucu üyesinden biri oldum. Hatta dernek benim 18 yaşımı bitirmemi bekledi.

Türkiye Trafik Derneği’nin Genel Sekreteri olarak İstanbul’da çok sayıda trafikle ilgili sorunların tartışıldığı platformlarda ilginç ve etkisi yüksek önerilerde ve eylemlerde bulundum.

Başta Akbank ve İş Bankası olmak üzere çeşitli büyük kuruluşlarla işbirliği yaparak, karayolları kenarlarında trafik uyarı levhaları koyduk. İstanbul içinde de sahil yolunda, Tarabya’ya giden yolda, Gümüşsuyu’nda ve çok çeşitli yerlerde bu trafik uyarı panoları halkı uyarıyordu.

Bu panolarda ‘’Evde bekleyenleri düşün’’, ‘’ Fren için daima hazır mısınız’’ Yaşamak için hız kesin’’ gibi sloganlar yazılıydı.

Mobil ve Shell gibi kuruluşlarla işbirliği yaparak yurt dışından getirdiğimiz trafik eğitim filmlerini türkçeleştirerek, okullarda öğrencilere ve halka izlettik.

Ben her ay ‘’Trafik Magazin’’ isimli dergi çıkardım ve editörlüğünü yaptım. Sponsor firmaların katkılarıyla İstanbul’daki okullara bu dergiden çok sayıda dağıttık.

Akbank ile işbirliği yaparak, Akbank’ın ‘’ Trafik Sigortası’’ kampanyasının yayılmasına ve özellikle öğrencilerin sigortalanmasına katkıda bulundum.

Yazdığım ‘’Trafikçi Amca’’ isimli çocuk oyunu İstanbul Trafik Müdürlüğü ve İstanbul Eğitim Müdürlüğü tarafından okullara tavsiye edildi ve bu oyun büyük bir beğeni ile yıllarca tiyatro sahnelerinde ve okullarda seyredildi.

O yıllarda Sinema’nın Kral’ı olarak bilinen sevgili dostum Ayhan Işık’la beraber okullara giderek trafik eğitimi seminerleri verdik. Okullarına gelen Ayhan Işık’tan trafik konusunda bilgiler almak çocukları hem şaşırtıyor ve sevindiriyordu.

O yıllarda İstanbul’da Vali olan Sayın Namık Kemal Şentürk, trafik konusunda çok büyük destek sağlıyor, her konuda bize katkıda bulunuyordu.

Ankara’da Trafik Hastanesi kurulması konusunda destek verdik ve bu özellikle Sayın Rıdvan Ege’nin büyük çabalarıyla olumlu olarak gerçekleşti.

O zamanın ünlü Trafik Şube Müdürü İhsan Özmen (Süslü İhsan olarak bilinirdi) ile işbirliği için trafik eğitim şube müdürlüğünün çok değerli uzmanları, benim ve derneğin çalışmalarına çok önemli destekler verdiler.

Hürriyet Çocuk Kulübü’nün Sevgili Yıldırım Abisi ile işbirliği yaparak, Hürriyet Gazetesi’nin de katkılarıyla her hafta çocuklarımıza trafik eğitim veriyorduk.

Ne yazık ki; ülkemizde bir avuç yürekli ve sosyal sorumluluk bilincinde olan insanlarla trafik canavarına engel olunamıyor. İnsan egosunun en saldırgan yanı direksiyon başında ortaya çıkıyor ve hem kendisi, hem de başkaları için bir felaket olmaya yol açıyor.

Ben bu alanda yaptığım çok sayıda hizmetler nedeniyle bir vatandaş olarak vicdanen rahatım ve şimdi yeni nesillerin bu işe ön ayak olmaları için dilekte bulunmayı bir görev kabul ediyorum.

 
Toplam blog
: 137
: 1054
Kayıt tarihi
: 05.01.07
 
 

1951 İstanbul doğumluyum. Bireysel ve Kurumsal Gelişim Danışmanlığı, Moda Tasarımı ve Marka Danışman..