Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Ayın şiiri, İbrahim Tığ ve Şehir Dergisi

Ayın şiiri, İbrahim Tığ ve Şehir Dergisi
 

Oğuz Tümbaş,İbrahim Tığ,Mavisel Yener,Bekir Yurdakul,Ahmet Günbaş ve masada Şehir Dergisi


Çok yaşasın dergiler... 

Çok kısa yaşamına aydınlık şiirler sığdıran ve 22 yaşında bu dünyadan ayrılan Devrekli Şair Rüştü Onur, 12.09.1940 tarihinde dostu Necati Cumalı'ya şunları da yazar: “Ey benim mektuplarıyla huzur bulduğum ve avunduğum kardeşim. Şehir'de buluşacağız. Her ne pahasına olursa olsun Şehir çıkacak… Şehir, okuyucu kitlesinin karşısına yeni bir atmosferle çıkacak.” Ancak Rüştü Onur, çıkarmayı çok istediği “Şehir” dergisini hayata geçiremez. Ancak Onun bu isteği ölümünden 62 yıl sonra üç genç şair İbrahim Tığ, Orhan Tüleylioğlu, Fahrettin Koyuncu’nun çabalarıyla gerçekleşir ve 2 Aralık 2004’te okurun beğenisine sunulur. 

2004’ten bu yana Zonguldak'ın Devrek ilçesinde 6 yıldır yayımlanıyor Şehir Dergisi. Nisan 2010’da 55. sayıya ulaştı. Günlük Bölge Haber Gazetesi’nin paralı kültür sanat eki olarak aylık yayımlanan Dergi, Türkiye’nin her yanındaki şairlerle, yazarlarla, okurlarla buluşuyor. 

Bir edebiyat dergisini sınırlı olanaklarla yayımlamak, dağıtımını yapmak saygın bir uğraş elbette. Türkiye’nin uzak köşelerinde özveriyle, tutkuyla çıkarılan bu tür dergileri oldum olası ayrı bir duyarlık ve sevgiyle izlerim. Şehir de bunlardan biri. Geçtiğimiz günlerde derginin Genel Yayın Yönetmeni şair İbrahim Tığ İzmir’deydi. Tığ, Devrek’te bulunduğu yıllarda öğretmeni olan eleştirmen, yazar, Mehmet Yaşar Bilen’in konuğuydu. Özel Ege Lisesi’nin düzenlediği şiir yarışması ödül töreninde o gün Ahmet Günbaş, Mavisel Yener, Zeynep Uzunbay, Abdullah Neyzar Karahan, Bahri Karaduman ayaküstü de olsa söyleştik, fotoğraflar çektirdik. Yaşar Bilen’le de eski yılları anımsadık. Meltem’i çıkardığımız yıllardaki mektup dostluğumuzu andık. 

İbrahim Tığ genç yaşında şiirleri, dergiciliği, kitaplarıyla da göze çarpan bir şair. Arif Damar, Tığ’ın Şehir’de yayımlanan ( sayı 53, Şubat 2010) baba şiirini ayın şiiri olarak değerlendirmiş. (Cumhuriyet Kitap 15 Nisan 2010, sayı:1052).”İbrahim Tığ’ın şiirini çok sevdim. Demek ki bastonuyla ünlü Devrek’te de insan çaba gösterirse şair olabiliyor. Kendisini kutluyorum. Ben de bu yıl 85 yaşıma girdim. Şu anda Türkiye’nin en yaşlı şairi benim. Ama ihtiyar değilim. Hâlâ şiir yazıyorum.” Bu sözleriyle beni de duygulandırdı Arif Damar usta. Daha nice yaşlar diliyorum ona. İşte şiirin gücü, şairin direnci. Benim de severek okuduğum “baba” şiirini sizlerle de paylaşmak isterim: 

babasız günler biriktirdim hayata 

zamanı sınadım. annemin ağzında 

hatıralara sunulmuş devrik cümleyim. 

 

Babamla başlayan sabah. cesetle biterdi 

her gece. başkası olmanın kefensiz burgacında. 

Önce manav zihni amcamız gitti.Bir akşamüstü 

duydum Şenol’dan. ama şen olamadım. 

 

ölüm günleri üstüme geliyor hep 

sıkıntının kalbine yürüdüğümü sanarak 

geçtiğim kapılardan seslerle uyanıyorum. 

Şehir’de İzmirli şair ve yazarlar da sıklıkla yazıyor. Ahmet Günbaş, Mehmet Sadık Kırımlı, Sıtkı Salih Gör, Mehmet Rayman, Fatma Aras, Mehmet Özçataloğlu, Baki Yiğit, Mine Ömer, Savaş Ünlü, Timuçin Özyürekli, Atila Er, Asım Öztürk, Hasan Efe, Aslıhan Tüylüoğlu, Mevlüt Kaplan, Mazhar Alphan benim bildiklerim. Ayrıca Ege’li şair ve yazarlar Ahmet Uysal, M.Hıfzı Topuz, A.Zeki Muslu, Talat Avcı, Tahsin Fahrettin Koyuncu da yazıları, şiirleriyle aydınlatıyorlar Şehir’in sayfalarını. Bir çok yazar, şair dostumun yazınsı, öyküsünü, denemesini, şiirini görmek, okumak, bana çok anlamlı duygular yaşatıyor. Ben de zaman zaman günce türü yazılarımla Şehir’e yazmaktan hoşnutum. 

Milliyet Blog’da yazan şiire, öyküye, yazıya tutkulu dostları Şehir’le tanışmalarını isterim. Onlar da okusunlar, ürünlerini göndersinler, ilietişim kursunlar Şehir’le. Yayınlanmaya değer görülen ürünleri, Şehir’in sorumlusu İbrahim Tığ’ın da beğenisini kazanırsa, mutlaka yayımlanır Şehir’de. Ederi 3 lira olan dergiyi kentlerinde bulamayanlar, ibrahimtig@gmail.com e-posta adresiyle iletişim kurabilirler. Dergininyazışma adresi “Bölge Haber gazetesi 67800 Devrek/Zonguldak” olarak verilmiş. 

ŞEHİR’in edebiyat ve kültür yaşamında uzun ömürlü olmasını diliyorum. 

 
Toplam blog
: 178
: 1483
Kayıt tarihi
: 01.06.08
 
 

1946 yılında Gaziantep’in Oğuzeli ilçesinde doğdum. İlkokulu aynı ilçede, ortaokulu Ceyhan’da, li..