Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

Ayıp ettin Bekir abi

Ayıp ettin Bekir abi
 

Olmadı Bekir abi, ayıp ettin şimdi...


Okuyunca önce gözlerime inanamadım… “Yanlış mı okudum?” diye tekrar okudum. “Yanlış mı anladım?” diye tekrar okudum. Sonra da düşündüm. “Acaba ne demek istedi?” diye…

Burada vereyim de azcık da siz düşünün bakalım, ne demek istemiştir diye. Sonra da yorum yaparız. İşte yazılanlar:

""Her seçim sonrası böyle olur.
Çene uzmanları, televizyonlarda günlerce "Halkımız dedi ki..." diye başlarlar ve halkımız oturup bakar:
"Acaba ne dedim?.."
Oysa; seçimler sadece akılsız insanlar ile akıllı insanların sayımıdır...
Genelde birinciler kazanır...(1)""

Şimdi neresinden tutmak gerek bilmiyorum ki? Önce sondan başlayalım istedim.

Soru-1: “Seçimler akılsız insanlar ile akıllı insanların sayımıdır” cümlesi ile ne demek istemiştir?

a) Oy atanları kastetmiştir. Bekir abi’nin beğenmediklerini seçenler birinci kategoridir.

b) Seçilenleri kastetmiştir. Sürekli seçilenler birinci kategoriye girer bu durumda.

c) Komple seçim sistemini kastetmiştir. Uyduruk bir iştir, seçime ne gerek var demeye getirmiştir.

d) Aslında yazmak istememiştir, klavyesi sürçmüştür, düşünceyi yazıya aktarıvermiştir.

e) Hepsi

Soru-2: “Göbeğini kaşıyan adam” lafı ile uzun süre tartışılmış, kimileri tarafından yerilmiş, kimileri tarafından övülmüş olmasının bu lafı etmesindeki payı nedir?

a) O lafı edeli baya olmuştu, polemik alanlarında bir daralma, “laf lafı açıyor” sistematiğinde bir tıkanma sezmiş olarak; okkalı bir laf edeyim ki ortalık şenlensin diye düşünmüştür.

b) Göbeğini kaşıyan adam lafının ardından zirvedeki yerini terk etmemek için hiç düşünmeden lafını edivermiştir.

c) Bir önceki eserin başarısını geçmek istemiş olabilir.

d) İnsanların oy kullanmasına gıcık kapmıştır; buluttan nem kapmıştır; ufuktan gam kapmıştır; yazıdan dem kapmıştır. Tam hapşıracakken yazmıştır.

e)
Seçimler olmasa memleketi ne güzel idare ederdik diye düşünmüş olabilir.

Demokrasiyi savunduğunu iddia eden; insan sevgisi sınırlarını aşarak hayvan sevgisinde de zirve yaptığını düşündüğümüz; tarih gibi, şiir gibi, bahar gibi diye diye iştahla okuduğumuz bir yazardan beklenecek bir söz değil bu.

Seçim sistemi çarpık olabilir; seçilenler seçenlere hak ettiği değeri vermiyor olabilir; seçmen kimliği taşıyanlar sizin fikirlerinize uymuyor olabilir ya da tam anlamıyla örtüşmüyor olabilir, ancak bu durum bu lafı etme hakkı verir mi?

Daha doğrusu seçmene yahut seçilene, doğrudan doğruya, hiçbir koşul taşımaksızın “akılsız” yaftası yapıştırma hakkını verir mi?

Ne demişti: “Oysa; seçimler sadece akılsız insanlar ile akıllı insanların sayımıdır... Genelde birinciler kazanır...”(1)

Oysaki kısa bir süre önce yazdığım yazıda kendisinden ne de güzel bahsetmiştim ( http://murathacioglu.com/index/index.php?option=com_content&task=view&id=105&Itemid=1 ). Hayal kırıklığına uğradım galiba…

Ben yakıştıramadım Bekir Coşkun’a. Bence ayıp ettin Bekir abi…

(1) http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=11345114&yazarid=2&tarih=2009-04-02

3 Nisan 2009 Cuma 22:00
Murat Hacıoğlu
www.siirlerinefendisi.com

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..