Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Ayrılan kadının yol haritası

“Evliliğiniz bittiginde ilk olarak bu ilişkinin sizi zaten mutlu etmediğini düşünün” diyen ABD’li psikolog Burks’e göre, geçmişi unutun ve hayatınızın tadını maksimum düzeyde çıkarın...

Bu yazıyı okuduğumda 17 yılın sonunda ayrılan kadının yol haritasını çıkardım kendimce. İçim öyle yanıyordu ki kalbim yerinden çıkmış kor ateşin içine atılmıştı sanki... sevmek... nedir diye sordum kendime sevmek neydi? Yılların verdigi bir alışkanlık mıydı? Yoksa her daim yanımda olacak beni koruyup kollayacak sarıp sarmalayacak biri miydi ? Ya da sadece onun istekleri doğrultusunda mı yaşamaktı..... sevmek neydi?.......

ABD’li psikolog Kevin Burks’ün hazırladığı “Üzüntüden Mutluluğa” çalışmasında, okudugum yazısında, ayrılık nedenleri ne olursa olsun büyük üzüntüyü yaşayanın kadın olduğunu anladım. Burks, ayrılığın, birliktelik kadar doğal bir olgu olduğunu belirtiyordu. Her şeyin bir başlangıcı olduğunu kabul edenlerin, iyi veya kötü sonun olduğunu da kabul etmeleri gerektiğini ifade eden Burks, “Artık ilişkinizin sonuna geldiniz, size döndü ve artık sizi istemediğini söyledi ya da belli etti. Böyle bir durumla karşılaşabileceğinizi önceden düşünmediyseniz, işiniz biraz daha zor. Sanırım bende işimin ne denli zor oldugunu biliyordum çünki eşinizi seviyorsanız onun size minik ip uçlarını ayrılmak istedigini gösteren hareketlerini ya görmüyoruz ya da görmezden geliyoruz...

Ve ilk haykırış...

Hüngür, hüngür ağlamaya başlamadan önce, bu acıyı nasıl unutabileceğimi  bir düşüdüm… Öncelikle, içimdeki kızgınlığı haykırmayı öğrendim. Çünkü bu sıradan olmayacak kadar acı bir duyguydu. İlk bakışta, sinirimi bağırıp çağırarak yenemeyeceğimi düşünüyordum biliyorum ki bir çok kadın da aynı tepkileri göstermiştir.

Ama emin olun hiçbir şey elinize geçenleri yere fırlatmaktan, sinirinizi haykırmaktan, etrafı yumruklamaktan daha çok rahatlatamaz sizi! Yılların verdigi beraberliğin bir anda bitmesi. Hak aramıyorum, ayrılıklarda haklı kim diye de sorgulamıyorum ama ayrılmanın her iki tarafı da yıprattıgını biliyorum.

Ve sonrasında

Zafer için ağladım…

Çok sevdiğim, uğruna canımı  bile verebileceğim erkekten ayrıldım. Bu ayrılığın dönüşü olmadığını karar verdigimde ağladım. Yanlış okumadınız ağladım hemde çok. Hem de hüngür hüngür, içim dışıma çıkarcasına, beni hak etmedigim bir şekilde bırakan adam için göz yaşlarımı döktüm. Gereğinden fazla gözyaşı döktüm.. Sevdigim adam için hayatımın geri kalanını mahvetmeye değer mi diye sordum kendime elbette değmez. Biri gider, diğeri gelir. Evet, sizin değerinizi gerçek anlamda bilecek kişilerin varlığını asla unutmayın. Onun için gözyaşı dökmenin hiçbir anlamı yok ve dökmeyin de. Ben değmeyecek adam için artık göz yaşlarımı sildim ve geçmişe değil gelecekteki güzellikleri görmeye açtım kendimi bana benden daha fazla değer verecek ve sevecek mutlaka bir başkası çıkacak karşıma ve sanırım karşımda duruyor ama zamanı var yeni bir sevgi için.

O da mutlu değil biliyorum…

Eşiyle  ayrılma kararı alan ve bunu uygulamaya koyan erkekler, kendilerine de rol yaptıklarınıda bilirim. Erkekler, acı çektiklerini, daha dün yanında olan eşini deliler gibi özlediğini ve onsuz kalmanın kendisine acı verdiğini bilseler de, bunu asla kabul etmek istemezler. Kendilerini bu ayrılıktan etkilenmediklerine inandırmaya çalışırlar. Başka birine aşık olsalar da bu duygunun gerçek olup olmadığını sorgularlar. Yeni bir sevgili bulurlar ya da bulmuşlardır ve beraber yaşıyorlardır ama bilirimki kalbinin bir köşesi karanlık ve can çekişiyordur. Yeni sevgiliyle mutlu olduğunu sanıyordur. Hatta bazen bu oyuna kendini öyle kaptırır ki evlilik planlarına başlar. Yeni bir hayat yeni bir bebek ve geride bıraktıgı ilk eşten olan çocugunu düşünmeden sadece kendi için bir dünya hazırlar. Fakat yüreğinde kapanmayan bir yara vardır da kendi bile bilmek istemz. Kendiyle oyun oynar aslında daha iyisini bulma oyunudur. Ayrılmak boşanan adam içinde kolay olmadığını düşünürüm.

Yani eski eşinizin  sizden ayrıldığı için mutlu bir hayat sürdüğünü düşünmeyin. Ayrılığı o istemiş olabilir. Ancak aldığı bu karar onu da derinden etkileyip, büyük boşluğa düşmesine neden olacaktır. Çevresini degiştirecek, farklı arkadaşlıklardan  tutunda kendini degişimin içinde kaybetmeye başlayacak ama asıl dogruyu ilerki yıllarda görecektir.

Ben hep şunu derim arkanda mutsuz bir kadın bırakan erkek hiç bir kadında gerçek mutlulugu bulamaz..O hep arayışın içinde kaybolan bir adam olarak kalır.

Özgürlüğün tadını çıkarmaya başladığım anda herşey degişmeye ve güzelleşmeye başlıyor...

Kim ne derse desin, ne yazarsa yazsın. Bir erkekle birlikteyseniz, özgürlüğünüz büyük bir ölçüde kısıtlanır. Eski arkadaşlarınızla görüşmeleriniz azalır, her hafta sonu erkeginizin istegi üzerine annesine ya da onun tarafında vakit geçirmek zorunda kalırsınız, erkeginiz arkadaşlarıyla gönlünce eğlenirken siz sadece onu geç saatlere kadar beklemek zorunda kalırsınız. Biraz yüzünüz asık olsun hemen tartışmaya başlar ya da kadın eksik etektir konuşmaz, tek başına yapmak istediğiniz birçok aktivite imkansızlaşır. Eşinizden ayrıldığınız anda, ilk aklıma gelen özgürlügüm oldu. . Şimdiye kadar yapmaya fırsat bulamadıgım hayallerimi gerçekleştirmeye başladım. Daha önceleri vakit ayıramadığım hobilerimi hayata geçirdim. İnanın bunları uygularsanız, yeniden doğduğunuzu hissedeceksiniz.

İntikam duygusu size zarar verir…hiçbir zaman intikam almak istemedim..

Eşimden ayrıldığımda ve üzüntüm had safhada. Böyle bir durumda, bazı kadınlarda  intikam duygusu aklınızdan çıkmayacaktır. Ancak bunun son derece yanlış bir davranış şekli olduğunu bilirim ve benim fikirlerime uymaz. Bir zamanlar sevdigimiz adam kendi yolunu çizdigine göre ilahi adalete inanırım. Hani bir laf vardır bir köy toplanıpta bir insanın kendi kendine yaptıgı kötülügü yapamazmış.. İnanın, eşinizden intikam almayı düşünmeyin o zaten kendi kendine kendi açtıgı kuyunun içinde şıkışıp kalıcak. Kötü düşünceler beslemem bu düşünce sadece zamanımı çalmaktan başka bir işe yaramaz bilirim.

Eşinden ayrılan kadınlara güzel bir önerim olacak

Kadınların en mutlu olduğu anlar alışverişte geçirdikleri zaman . Ben dünya kadınlarının büyük bir çoğunluğunun bu şekilde mutlu olduklarına inanıyorum. Bu yüzden de, eşinden  ayrılan bayanlara alışverişi öneriyorum. Ancak, alışverişe çıktıklarında, kendilerinin çok beğendiği ancak eşinin ya da sevgilisinin beğenmediği kıyafetleri almalarını… Çünkü bu davranış, üzüntü içinde olan kadının alışverişte yaşadığı mutluluğu daha da artırır.

Eşimden ayrıldıktan sonra yaptıgım en güzel şey;

Biz kadınlar her zaman spor yapmak isteriz, ancak bir türlü vakit bulamadığımızdan yakınızır.. İşte size istemediğiniz kadar zaman. Daha doğrusu, sevgilinize ya da eşinize  ayırdığınız zaman, artık sizin için boş saatlerden biri haline geldi. Kendinize en uygun bir spor aktivitesini seçin ve işe başlayın. Ben sahilde uzun yürüyüşleri çok seviyorum ve vakit buldugum sürece en yakın olan Beşiktaş Ortaköy sahilinde yürüyorum. Spor sayesinde hem kafamı dagıtıyorum, hem de güzelliğime  güzellik katıyorum laf aramızda şimdi daha bir başka güzellikte bakıldıgımı biliyorum. Ayrılan kadınların yüzde 78'i, spor yaparak mutluluğu yakaladığına inanıyor. Bu gerçeği sizde  küçümsemeyin.

Ve...

Hayat o kadar kısaki evlenmek güzeldir hemde çok güzel bunun tadını çıkarmayı bilenler için tabiki, ama boşanmak da son yıllarada  fazlalaştı bunu hiç  tasvip etmesemde dogal karşılanıyor artık .

Üzülürüz hıçkırıklarla ağlarız ve sonra kabullenmeye başlarız kimi 2 ayda kimi 2 yılda ama sonuçta kabullenip yeniden bir yol çizmeye başlarız hayatımıza biz yolumuzu çizmezsek bile hayatın yol haritası çoktan yolunu çizdirir bize..

sevgilerimle...

emine ZAİMOGLU.

 

 

 
Toplam blog
: 63
: 1955
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Emine Zaimoğlu 21/12/1971 doğumlu. Nişantaşı Rüştü Uzel Kız Meslek Lisesi resim bölümünü okudu. R..