Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '07

 
Kategori
Anılar
 

Ayrılık acısı

Ayrılık acısı
 

Obitus ve Bay Charli bahçemizde...


Bay Çarli
Kısım V
Ayrılık Acısı

Altı ay kadar sonra bütün cesaretimi toplayarak mahallenin sokağından geçtim.
Bay Çarli oradaydı.

Kedi neslinin soyunu kurutmayı kafaya takmış olmanın kararlılığıyla ortalığı birbirine katıyordu.
Kendisini uzun süre seyrettim.
Daha da bir irileşmişti.
Ancak eski parlaklığı biraz azalmıştı.
Beni tanımadı, uzun uzun yüzüme baktı, ancak bir şeyler olduğunun da farkındaydı.
Dayanamayarak Bay Çarli dedim.
Sesimi duyduğu anda birden kulakları dikildi.
Tekrar yüzüme baktı kafasını yana eğerek biraz daha baktı.
Bu arada ben dayanamayarak akan göz yaşlarımı silmeye çalışıyordum.
Ansızın Bay Çarli koşarak geldi ve üzerime atladı, bir yandan küçük havlama sesleri çıkarıyor, bir yandan boynuma sarılmaya çalışırken öpme ve yalamayla karışık küçük ısırıklarla canımı yakıyordu.
Söylenmelerinin sonu gelmedi.
Bu arada çoktan kravatımı ısıra ısıra boynumdan çekip çıkarmıştı.
Öyle donmuş halde dikiliyordum.
Hem de durup bizi seyredenlerin farkında olmayarak.
Neden sonra seyredip ne olduğunu anlayanların gözyaşlarını sildiklerini gördüm.

O akşam Bay Çarli ile dolaştık.
Parka, bakkala, kasaba gittik.
Eski gezinti yerlerimizde koşturduk.
Tüm kedilere uzakta bile olsalar bağırarak meydan okuduk.
Kasaptan kaptığımız gerekli nevaleyi büyük bir özlemle götürdük.
Ancak, gitme vakti gelince, bu yeni ayrılığı Bay Çarli’ye anlatabilme şansım yoktu.
O hala eski evimize gideceğimizi bekliyordu.
Allahtan Bay Çarli’nin yiyeceğe dayanamama huyunu bildiğimden Bayram öğretmen onu oyalarken ben sessizce suç mahallimden kaçtım.

Sonraki günler yine uğrama cesaretini gösteremedim.
Başkent Öğretmen evinde kalan Adanalı bir çiftlik sahibi başı boş yakışıklı Bay Çarli’yi görünce sahibini sorar ve Bayram öğretmenden onu çiftliğine götürmek üzere ister.
Bayram öğretmen durumu haber verdiğinde adamın ilgisinin nasıl olduğunu sordum.
Çok meraklı olduğunu ve Bay Çarli’ye iyi bakacağından emin olduğunu söyledi.
Ben de izin verdim.

Şimdi Bay Çarli Adana’da.
Mutlu olduğunu duydum.
Ancak yaşı itibariyle artık sağ olmayabilir.
Bay Çarli Adana’ya transfer olduktan sonra mahalleyi bir üzüntü alır ve niye gönderdik, biz onu seviyorduk muhabbetleri başlar.
Bu özlemlerini Bay Çarli’nin anısına zevkle kabul ederek paylaştım.

devamı var
 
Toplam blog
: 193
: 1045
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

Bilecik doğumluyum. Emekli Eğitimciyim. Ankara'da ve yazları Kuşadası'nda yaşıyorum Günlük uğraşl..