Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '16

 
Kategori
Deneme
 

Ayrımcılık hak edene değerini vermektir; herkesi bir tutarsan kimse daha iyi olmaya çalışmaz

Ayrımcılık hak edene değerini vermektir; herkesi bir tutarsan kimse daha iyi olmaya çalışmaz
 

İŞTE AYRIMCILIĞA GÜZEL BİR ÖRNEK. NOLMUŞ BEKAR OLMUŞSA. VE ÇOK DOĞRU BİR KANUN.


Ayrımcılık tam olarak bilinmeyen ya da yanlış bilinen bir kavram. Dahası tümüyle kötü olarak kabul ediliyor. Bu ön yargıyı yıkmak için yazılar yazıyoruz. Yazılarımız anlaşılıyor mu bilmiyorum. Var olan durumda farklılıklar varsa mecburen sen de ayıracaksın. Birinin saçı var diğerinin saçı yoksa bunun saçı var bunun yok diyeceksin. Milletimiz Kürt, Türk, Laz, Çerkez gibi ayrı halklardan meydana gelmişse sen de bunları ayıracaksın. Hepimiz biriz demenin manası yok ki, bir değiliz çünkü.

Ben ayrımcıyım, ayırırım ama aşağılamam. Hatta yüceltmek için ayırırım. Alevi-Sünni ayrımı olmasın. Niye? Bunlar aynı mı? Değilse ayrım olacak. Mesele ayrımcılığın algısında. Ayırmak ayrımcılık değil, ayırıp birini aşağılamak ayrımcılık.

Ayrımcılık olacak diye ayrı şeylere ayrı diyemiyoruz…İnsanları güzel-çirkin diye ayırmayın… O zaman tembel- çalışkan diye de ayırmayalım. Zengin-fakir diye. İnanan-inanmayan diye. Hatta kadın-erkek diye, büyük küçük diye… Öyle şey olur mu?

Birilerinin/bir şeylerin arasında farklılık varsa ben bu ayrımı dile getirirsem aralarında çatışma olur. Cehaletin olduğu yerde evet. Kürt- Türk diye mecburen ayırıyorum(ikisine de Türk mü deyim) Türk diyor ki ben üstünüm. Yahu ben sizin varlığınızı belirtmek için ayırıyorum, kavga edin diye değil ki.

İnsanlar kavga edecek diye hiçbir şeyi ayıramıyoruz. Ağzımızdan örneğin Alevi-Sünni lafı çıksa ayrımcılık oluyor ve sonu kavgaya gidiyor. Herkese insan diyeceğiz. Hepimiz biriz diyeceğiz. Herkes güzel, çalışkan diyeceğiz. Ama böyle değil, yalan söyleyeceğiz! Niye ayırsan da aşağılamasan olmuyor mu? Doğanın, tabiatın, dünya hayatının yarattığı farklılıklar senin nefret aracın mı? Ayrımda sorun yok, sorun kişilerde. Bilgisiz, cahil kötü niyetli insanlar kendisiyle birlikte farklı unsurlar ortaya çıktığında hemen “ben iyiyim o kötü” moduna geçiyor. Kısacası ayrımcılık yok, cehalet ve faşizm var!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..