Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '16

 
Kategori
Deneme
 

Dünya böyle sorunlarla dolu olmasaydı hikmeti kendinden menkul zatlar kendilerini nasıl gösterecekti

Dünya böyle sorunlarla dolu olmasaydı hikmeti kendinden menkul zatlar kendilerini nasıl gösterecekti
 

Valla biz bu sorunları yaşayalım, ben kendim de dâhil yazanlar, konuşanlar sussunlar. Gereksiz konuşanlar demiyorum çünkü kimin gereksiz konuştuğunu anlayamıyorsunuz. Anlıyorsunuz da onlara kabul ettiremiyorsunuz. Herkes diyor ki en doğrusunu ben biliyorum.

Benim gibi dünyayı kurtaranlar, Türkiye bilgeleri, dehasını görmediğimiz dahiler… Bazı abuk sabuk fikirlerin savunucuları var bir de… Sırf bu inandıkları fikirler için yazıyorlar, konuşuyorlar. Fikirleri, inançları bana uymuyor ama yine de bunlar başta söylediğimiz “kurtarıcı” tayfasından daha mantıklı.

Etiket kimin elindeyse, güç ve yetki kimdeyse dünyanın en yanlış fikrini savunsa bile halk onların peşinden gidiyor. Çünkü halk dediğimiz bilinçsiz bir topluluk ve doğrunun peşinden gidecek cesareti yok. Bağırır çağırır gider yine ağanın yanına oturur. Bazen halkı zorla yola getirenlere hak veriyorum.

Niye yazıyoruz ben de bilmiyorum. Oysa dünyayı kütüphaneler değil çamurlu çizmeler yönetiyor. Ve nasıl yönettiği ortada. Ama biz ne yaparsak yapalım ilmin kitabını eline almayacak, cehaletin kılıcını yalayacak. Herkes her şeyi biliyor, sorun burada. Ben İşletme Fakültesi mezunuyum, ekonomi konusunda yazarım elbet. Köy imamı enflasyon analizi yapıyor.

Önüne gelen yazıyor, önüne gelen konuşuyor. Halk bilinçli olsun, her şeyden haberi olsun dedik ama çoban gelip Prof’un kürsüsünü elinden alsın demedik. Farklı şeyler söylediğimi sanarak bir şeyler yazıyorum ama öte yandan boş yere insanların kafasını şişirdiğimi düşünerek utanıyorum. İçimizdeki cevheri(!), dehamızı(!), ne kadar önemli bir insan(!) olduğumuzu göstermek için sanki bu sorunları biz kendimiz yaratıyoruz!

Modern ülkelerde insanlar böyle boş konuşmuyor. Önüne gelen yazmıyor, çizmiyor. Cumhurbaşkanının adını bilmeyen adam ülke meseleleri hakkında konuşuyor. Ben “Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz” görüşüne katılmıyorum. Dünyayı bilirsiniz ama fikriniz olmayabilir. Ancak yine de haddini bilmeden bu kadar önüne gelen konuda ahkâm kesmek doğru değil. Herkes konuşsun, yazsın ama kapasitesine göre yazsın. Ben fikirlerimde iddialıyım. Bir kişi bana boş şeyler yazdığımı ispat etsin klavyemi kırarım. Bu iş bu kadar kolay mı ya, herkes her konuda konuşuyor!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..