Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '12

 
Kategori
Kahvaltı
 

Ayva reçeli!

Dün akşam misafir ağırlayacağım için markete meyve almaya gittim!

Manavdan ve pazardan meyve almıyorum! Yarısını çürük çarık dolduruyorlar!

Ayva gözüme çarptı!

“Hocam nerenin ayvası bu?”

“Abi Eşme’nin!”

Eşme’nin deyince dört tane seçtim poşete koydum!

 Bir zamanlar Adapazarı’na giderken  Eşme’nin içinde kardan tipiden tam yedi saat mahsur kalmıştım! Öğle üzeriydi. Karnımı ıslama köfteyle doyurayım diye yemek de yememiştim yola çıkarken!

Baktım açlıktan öleceğim, yol kenarında ayva satan köylüden bir kilo ayva aldım.

Yedikçe açlığım gitti!

Hatırası büyüktür yani!..

Kış kahvaltılarının vazgeçilmez lezzetlerinden biri de ( sucuklu yumurtadan ve tahin helvasından sonra!) Ayva reçelidir!

Ayva reçelinde Ayva ile pancar şekerinin uyumlu bir birlikteliğini görmekteyiz!

NASIL HAZIRLANIR?

Ayva reçelinin nasıl hazırlandığı konusunda en ufak bir bilgim yok! Hanıma da bu saatte soramam! Kızar! ( saat 02-30!)

İnsan belli yaştan sonra her şeyden ürker oluyor! Düşünün ki bundan yirmi yıl önce olsaydı, ne ürkerdim ne korkardım!

“Hanım kalk bakayım! Ayva reçeli nasıl yapılır, bir tarifini yap bana! Blogda yazacağım!”

Sıkıysa kalkmasın!

Durum vahim!

 

 

 

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..