Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '15

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalar Günün kutlu olsun Babacığım....

Babalar Günün kutlu olsun Babacığım....
 

Siz hiç bedeninizle, ruhunuz ve aklınızın farklı farklı yerlerde yaşadığını hisssettiniz mi yaşamınızın bir döneminde. Son zamanlarda ben sık sık bu duyguyu yaşıyorum. Bedenim bir yerlerde, aklım, ruhum çok uzaklarda.

Sanırım bedenimin bulunduğu yerlerin sorunlarından kaçmak için ruhum böyle bir savunma mekanizması geliştirdi. Kaçarak......

Bugün de bu konuda bir yazı yazmak amacıyla açtım blogumu. Ama yarının Babalar günü olduğunu okuyunca yazı konumu, yaşamımızdaki en önemli kişiye ayırmak istedim.

26 Temmuz 1987 de kaybettim ben babamı. O günden bu yana babasızım anlayacağınız. Ama bir zamanlar bir yerlerde okumuştum. İnsanlar ne zaman gerçekten ölür konulu bir makaleydi .İnsanların sevdiklerinin ağzından isimleri son söylendiğinde gerçekten öldüklerini anlatıyordu bu yazıda.

Bu mantığa göre benim babam daha ölmedi. Evet bedeni 1987 yılında toprağa kavuştu ama yaşamımın en büyük varlığı ve karekterimin en büyük mimarı olan babamın adının geçmediği günüm hiç yok gibi.

Babam çok ileri fikirli, edebiyat, müzik gibi sanat dalları ile çok ilgili, kadın ve insan haklarına çok duyarlı bir kişiydi. Sanırım yetiştiği İstanbul, Kuzguncuk, okuduğu İtalyan Lisesinin bu batılı kafa yapısının gelişmesinde büyük rolü vardı.

Ben müzik zevkimi, okuma alışkanlığımı tamamen ondan aldım. Çok küçük yaşlarda bozulur endişesi olmadan pikabından sevdiğim plakları çalmama izin vererek, bütün klasik eseleri tek tek bana okutarak bu özelliğimi geliştirdi.

Kadın ve insan hakları, demokrasi  konusunda ondan çok şeyler öğrendim. Önce birey olmanın, kendine güvenmenin önemini onunla kavradım.

Çok küçük yaşlarımdan itibaren beni sayan, her konuda fikrimi alan, beni ezmeyen aksine insan olarak değer veren bu çok kıymetli kişiyi kaybettiğimde yaşadığım elemi anlyorsunuz sanırım.

İşte ben bu Babalar Gününde de yıllar önce kaybettiğim ama hala sevgisi ile yüreğimde, fikir ve düşünceleri ile aklımda yaşayan Babamı bir kez daha sevgi ile yad ediyorum.

Babalar Günün kutlu olsun Babacığım. İyi ki benim babam olmuşsun ve beni yetiştirmişsin. Hoş bana aşıladığın fikir ve düşünceler bazen toplumda çok farklı düşüncedeki kişiler arasında acı duymama sebep oluyor ama beni Batılı düşüncede yetiştirdiğin için sana minnettarım.

Seni çok seviyorum Babacığım........

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..