Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '09

 
Kategori
Aile
 

Babalar ve oğullar

Babalar ve oğullar
 

Onları “galiba biraz” kıskanarak seyrediyorum. Birinin annesi diğerinin karısıyım, her ikisi de canım, ayıramam. Ama aralarındaki iletişim o kadar zarif ki… Kıskanmamak mümkün değil. Hatta uyum bozulması diye aralarına karışmamak gerekiyor bence. Sadece onları takip etmek bile beni eğlendiriyor ve dinlendiriyor. Aralarını bozmak ise mümkün değil… Bazen kadınsı oyunlar çevirmeme rağmen…

Sevgili eşim tam bir baba modeli, hayata bakış açışıyla, dürüstlüğü ile, eğitim ve kültürü ile, duruşu ile tam bir örnek. Oğluma göre ileride olunması gereken kişi.

Canım oğlum, kendine özgü bir kişilik. Ama kaliteli zevkleri olan, kitap okuyan, okuduğunu yorumlayan ve dünyaya ait inanılmaz enerjik düşünceleri olan 15 yaşında dinamik bir genç. Yaşadığı şehir için gönüllü olarak çalışabilecek zengin bir dünyası var.

Zamanında okuduğum Ivan Sergenyeviç TURGENYEV’in “Babalar ve Oğullar” kitabının kahramanları ile zıtlaşır bir yapıları var sanki bizimkilerin. Okuyanlar hatırlar; Babalar ve Oğullar’da Turgenyev geçen yüzyıl Rusya’sının toplumsal - siyasal görünümünü ele alıyor. O zaman Rusya’sında yaşanan geleneksellik ile bireysellik arasındaki çatışmayı adım adım gösteriyor ve yaşatıyor. Adından da anlaşılacağı gibi babalar kuşağı , ataerkil toplumun sarsılmaz saymakla direndiği sağtöre inancını, oğullar ise, bütün töreleri yok sayma savaşını temsil ediyor… Kitabın genel fikri: Her zaman yeni nesil ile eski nesil arasında bir çatışma olduğu…Bu çatışmanın nesillerin yetiştiği ortam ve görüş açılarının değiştiğinden kaynaklandığı…Bu yüzden her nesil birbirine anlayış içinde yaklaşmalı ve olumlu davranmalı...Onlara olumlu yaklaştığımız sürece kendimizi daha da geliştireceğimizdir. Okumayanlara tavsiye ederim…

Ve ikisinin “kaliteli zaman” dedikleri birlikte geçirdikleri saatler; birlikte matematik soruları çözerken, okudukları kitaplar hakkında tartışırken, düzenli olarak sinemaya giderken ( Oğlum 2 yaşından beri düzenli olarak her Cumartesi günü sinema alışkanlığı olan biri, tabii heryaş döneminin filmlerini zavallı eşim gayet iyi tolere edebildiği için 1 numara oldu onun hayatında !. ), birlikte ebru yaparken, bisiklete binerken…

Bu arada bu ikili “kaliteli zaman” diliminde birlikte iken ben neredeydim/neredeyim?

TÜRKİYE’Yİ KURTARMAYA ÇALIŞIYORUM!..

 
Toplam blog
: 11
: 921
Kayıt tarihi
: 27.05.07
 
 

1967 İstanbul doğumluyum. Bir kamu kuruluşunda görev yapıyorum. Mesleğim gereği sanatla, insanla ve ..