Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '13

 
Kategori
Deneme
 

Bana dair...

Eli kalem tutan herkes belki yazar olamaz ama yüreğiyle görmesini bilen herkes kanaatimce yazardır. 8 senelik yazmaktan söz ediyorum ben şu an için! Kendimce çok farklı bir şekilde, kimseye benzemeden, imla kurallarına bile uymadan hatta. Hiç bir zaman kendimi kaf dağında görmedim, hayata öyle baksaydım şayet şimdi emin olduğum bir ben olamazdı da. Hayata kaf dağından bakıp insanları yerenler düşünsün. Örnek vermem gerekirse siz siz olun bir şairin yüreğini en son kıran olun, şayet onun düşlerini küçümserseniz eğer, o kalbindeki küçük kelebeği serbest bırakır günün birinde, ve o kimseye göstermediği kafeslere hapsettiği canavarı çıkartır gün yüzüne. Kötülükler kendiliğinden doğmaz, ya da hiç bir insan kanaatimce bile bile kötülük yapmaz. Herşeyin bir karşılığı vardır bu hayatta. Ben anlamaya çalışarak yaşıyorum hayatımı, farkındalıkları sığdırarak yaşamıma. Biliyorum ki üzerine bastığımız topraktan bile biz sorumluyuz, hiç bilmediğiniz, bir canlıyı örnek vermem gerekirse bir karıncayı incitebilirsiniz bakmadan geçerseniz şayet, kimbilir ne karıncaları incittik üzerine basarak öyle değil mi? Ya da lavabo da elinizi yıkamaya koyulduğunuz da, boğulmakta olan küçük bir sineği düşünelim ne olursa olsun yine de o küçük atan kalbi düşünelim, bu bizi iğrendirebilir belki ama elimizden geliyorsa şayet onu boğulmaktan neden kurtarmayalım.

Belki küçük şeyler gibi gelecek bu tarz şeyler sizlere, ya da aptalca kimbilir, işte ben bu en küçük şeylere bile dikkat ederek yaşıyorum bu hayatı. Tanrı'nın bana verdiği ruhu en asil şekliyle koruyarak yaşıyorum. Ve her zaman şöyle diyorum şu an varım ya sonra? Her şeyin gelip geçici olduğunu fazlasıyla biliyorum. Kapılmıyorum mesela denizlerin güzelliğine o kadar, kapılmıyorum mesela kuşların melodilerine her zaman, kapılmıyorum mesela bir sevgilinin günün birinde bir başkasınada anlatacağı masallara, ya da bir dostun selamının ardında yatan aslında çıkarlara. Biliyorum, gelip geçeceğim bu hayattan ve yine biliyorum hiç bir şey bana ait değil,kendime bile kalmayacağım sonunda, sadece anlık hayallerim var ve günün birinde ardımda yaşadığıma dair iz bırakmak adına yazma sevdam var... Ve sanırım bu sevda en vazgeçemediklerim arasında ve sanırım bu sevda benimle toprağa kadar geleceğini bildiğim sadık sevda...

Sevgilerimle naçizane şairiniz naçizane yazarınız'dan...

Yazan-Edibe Toğaç... 

 
Toplam blog
: 153
: 534
Kayıt tarihi
: 14.02.12
 
 

28.05.1988 Adana doğumluyum ve Adana'da yaşamaktayım! Yazar&Şair '' Başka türlü seviyorum ben seni'..