Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '09

 
Kategori
Haber
 

Bana yamuk yapma...

Bana yamuk yapma...
 

Maliye Bakanı Kemal Unakıtan


Yaklaşık bir haftadır ne yazasım ne de okuyasım vardı. Dün gece yeniden yazmaya karar verdim ancak hangi konuda ne yazacağıma bir türlü karar veremedim. Goggle'den yardım istedim. "Ben şu anda ne yazacağımı bilemiyorum. Düşünemiyorum, sen yol göster no'lur" dedim. Sağolsun kırmadı beni üstelik Cleveland'a git falan da demedi. Al sana haber dedi. "Yamuk yumuk" bişeyler yaz! Yamuk'luk, yamuk'laşma, "yamuk" anlamı vs. Baktım konu iyi, ben bunu iyice bir "yamulturum" dedim ve...

Matematik, geometri ve fizikte yamuk.

Yamuk: Alt ve üst kenarları parelel olan dörtgenlere yamuk denirmiş.

Yamuklar kendi aralarında çeşitlilik gösterirlermiş. İkizkenar yamuk, çeşitkenar yamuk, dik yamuk gibi.

Yamuk; açılarla gösterilen geometrik bir yüzeymiş.

Yamuk; ekonomi biliminde olmasa da istenirse para yamultulabilirmiş.

Ekonomi biliminde yamuk olmasa da "yamuk" yapan ekonomistler de olmayacak değil. Sadece yapılacak yamuğu; kılıfına koymak, kitabına uydurmak, kabına sığdırmak gibi basit yöntemler gerekirmiş o kadar. Gerisi kolaymış. Bu kadar kadar bilgi yeterli sanırım. Değil mi...? Haa bekleyin o zaman konuyu biraz daha açayım.

Şu "yamuk" sözcüğü kafanızı karıştırdı sanırım. Doğrusu benim kafam karıştı. "Yamuk" un mecazi anlamını araştırdım. Yamuk, argo dilinde "yanlış yapmak" demekmiş. Argo mu? Siz de bir alemsiniz vallahi. Tamam onuda açıklayayım bari.

Argo: "Dar bir çevreye özgü dil. Serseri ve külhanbeylerin kullandığı sözler topluluğu" diye geçiyor TDK sözlüğünde.

Neyse. Şimdi hangi "yamuk"u yazayım sizce? Öyle ya, yamuk var yamukcuk var. Kıl var, kılçık var.

Tamam kararımı verdim zaten Maliye Bakanımız sayın Kemal Unakıtan'ın resmini de eklemişken...

Biliyorsunuz sayın Bakan Unakıtan, eşinin gönlünde yatan Amerika'daki Cleveland Eyaletinde "by-pass" ameliyatı olup beraberlerinde giden aile efradı ile salimen yurda avdet etmişlerdi. Yurdum insanına "E - pess" dedirten bu durum neredeyse unutuldu gibi.

Unutulmayan ve henüz güncelliğini muhafaza eden haberler de var.

Kısa bir zaman önce vergi yükümlülerine seslenirken, "evlatlarımızın geleceğine hizmet etmeliyiz. "Toplanan paralar cebime girmiyor. Vergide yamuk yapmayın" diyen sayın Kemal Unakıtan; Anemon Otel'de düzenlenen etkinlikte, Sivil Toplum Örgütleriyle biraraya geldiğinde; "emekliler bana soruyor, ne zaman maaş artışı olacak diye. Torba'ya bakıp ona göre karar veriyorum" diyorum. "Başbakan Erdoğan bile (ağabey, sana bir şey söyleyeceğim ama sakın para yok deme, bana yamuk yapma) diyor. Ben de "Başbakanım, torbaya bi bakarım. Varsa veririm, yoksa yok" derim diyorum. Dedi ve ekledi. "Bu kriz geçicidir. Gerekli tedbirleri alarak sektörü canlandırıyoruz. Kahvede oturan gençlere iş bulmak en büyük arzumuz. İşsizlik kadar zor birşey yok, onu yaşayan bilir. Tuzu kurular pek bilmez ama bizim gibi alttan gelen adamlar bilir diyorum" Dedi. E daha ne desin ki?

Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan'a kim, nasıl ve neden "yamuk" yapar?.

Alttan gelen adamlar mı?

Tuzu kurularmı...?

Kimdir bunlar?

Bunların araştırması da sizlere ait sevgili okurlar.

Ben yazımı yayına verdikten sonra, "yamuk alanları, yamuk çeşitlemeleri, yamuk diklikleri, yamuk benzerlikleri" gibi araştırmaları, bilgileri bir bir yeniden inceleyeceğim.

Torbaya bakıp dibini göreceğimize, yamuk çeşitlerini öğrenmek daha sağlıklı olmaz mı?

Haa... Sizin de yamuğunuz var mı? Varsa hangisi, ne tür "yamuk" yani?

Haber internet kaynaklıdır.

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..