Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
 

Barış hemen şimdi

Barış hemen şimdi
 

BARIŞ HEMEN ŞİMDİ HEPİMİZ İÇİN


Doğrudur yıldırımın düştüğü,
yağdığı yağmurun,
bulutların rüzgarla sökün ettiği.
Ama savaş öyle değil,
savaş rüzgarla gelmez;
Onu bulup getiren insanlardır.
Duman tüten topraktan bahar boyunca,
dökülüp yükselir birden gökyüzü.
Ama barış ağaç değil,
ot değil ki yeşersin:
Sen istersen olur barış,
istersen çiçeklenir.

Bertolt Brecht


Belki aşırı duygusal bir yazı olacak gribin etkisiyle ama,
Bizler yani sivil halk bence artık bu misyonu üstlenmelidir BARIŞ için tarafsız, aklı selim tarafta olan tek hareket bana göre 3 gün toplanan mentelitesi aynı insanlar grubundan ziyade biziz diye düşünüyorum.

Ben 1974 harbinde Kıbrıs'a ilk çıkan birlikte yeralan komando olan ağabeyimin döndüğünde 1 yaşını doldurmuş oğluyla kucaklaşmasını ve hem yüreğinde, hem bedeninde açılan izleri gördüm, görmeye devam ediyorum. Siz ağbime asla ... yediremezsiniz örneğin.
Ben üniversite 2.sınıfta okurken kuzenim Memiş ARIBAŞ'ı PKK yada her neyse ilk kurşunuyla kaybetmiş bir ailenin mensubuyum. Memiş bizim için hep 21 yaşında, hiç baba olamıyor ama bu onun tercihi değil.
Son dönem Aksaray, tüm bu süreçte 4 askerini kaybetti.Onlar , sadece askerdi, en son 15 dakika önce öğrendik ki, yine bir fakir köyü, Boyalı'dan ER Yavuz'u kaybetmişiz.
Arkadaşlar Sizlere yanlış gelebilri ama ben o cenazelere katıldım.İnsan kalmak adına. Aydın Bir kadın da buralara gelir diyebilmek adına. O yüzleri, o duyguyu biliyorum.
Evladını genç yaşta kendi istemlerinin ötesinde kaybetmenin ne olduğunu Annem'den biliyorum.
O yüzden ben ve benim gibiler maalesef daha içinden bakıyor, birazdan biz o köye gideceğiz, biliyorum acıları değişmeyecek, her bayram, her şölen, buruk kalacak, kurban ettikleri evlatları için, pişmanlıklar esecek, bir yığın neden sorusu kopacak içinde, keşkelere eklenerek.
Bence sadece Biz yapabiliriz. Nasılını ve biçimini eminim birilerimiz bulacaktır.
BARIŞ HEMEN ŞİMDİ HEPİMİZ İÇİN
Saygılarımla.
Rana ARIBAŞ
Aksaray


 

 
Toplam blog
: 19
: 895
Kayıt tarihi
: 10.08.11
 
 

Anneyim. Ekoloji ve Barış aktivistiyim. Haksızlığa sahteliğe dayanamıyorum...