Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '10

 
Kategori
İstanbul
 

Başbakanın İstanbul için projeleri

Başbakanın İstanbul için projeleri
 

BAŞBAKANIN ÇILGIN PROJELERİ NE OLABİLİR

Sn. Başbakan’ın, İstanbul için çılgın projeleri olduğu iddiası ortaya atıldı. Sn. Başbakan ne kadar çılgın düşünürse düşünsün benden çılgın düşünemez; çünkü ben, mekatronik biri olarak en çılgın düşünceleri ortaya koyabilen biriyim. Çünkü benim, (yakın çevrem bilir) 30 yıl önceki teknolojik düşüncelerim bugün toplumun kullanımına sunuluyor. O gün onları söylediğimde bana “imkânsız” deniliyordu. Bugünkü teknoloji ise benim için 20 yıl geridedir.

Sn. Başbakan’ın, İstanbul için düşündüğü o çılgın projeleri tabii ki bire bir bilemeyiz, bunu ancak kendisi söyleyebilir. Kişinin beyninin içini okuyabilecek makineler de henüz icat edilmedi! ( yakında ortaya çıkar)

Ben de böyle çılgın düşüncelere sahip biri olarak çılgınca düşünecek olsam ve bana sorulsa İstanbul’a ne yapardım:

1. Boğazın üstünü, boğaz köprüsü gibi fakat çelik konstrüksiyon ile kapatıp, üstten karşıdan karşıya yaya geçişlerin olabilmesini sağlardım. Burada oturma yerleri oluştururdum.
2. Miniatürk benzeri bir projenin, tüm dünya ülkelerinin içerisinde olacak şekilde İstanbul’da oluşturulmasını sağlardım ki insanlar başka ülkeler gitmeden burayı dolaşsınlar. O ülkelerin mini halini oluşturup ve o ülke halklarının işleteceği işyerlerini meydana getirirdim. Böylece her ülkenin kendi kültürünü yansıtmasına sağlardım. Mahalle mahalle ülke olabilir.
3. Marmara denizinin orta yerine, bir kısmı denizin altında olmak şartıyla, çelik konstrüksiyondan oluşan bir dünya şekli oluştururdum. Dışarıdan bakıldığında, dünyanın uzaydan bakıldığındaki görüntü halini tamamen yansıtacak şekilde olur ve içerisinde çeşitli iş merkezleri, restoran ve dinlenme yerleri ile İstanbul, dışarıdan gözlemlenebilecek bir şehir olurdu.
4. Yine, Marmara denizine havaalanı kurabilirdim.


Bunlar böyle 10 dakikada kabataslak aklıma gelenler ve daha da düşündükçe neler ortaya çıkar neler! Bu projelerin detaylarını da şekillendirebilir ve artırabiliriz.

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..