Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '10

 
Kategori
Sinema
 

başkası başkadır.(difference is different)(anders ist anders)

başkası başkadır.(difference is different)(anders ist anders)
 

14 Mayıs Cuma günü ,Sosyal Hizmetlerle İlgili Uluslararası Belgesel Filmin Türkiye Premieri (İlkgösterimi) Hacettepe Üniversitesinde Yapıldı. “Başkası Başkadır” adlı belgesel filmin Dünya premieri 6 Şubat 2010 Cumartesi günü saat 10:00-11:30 saatleri arasında Almanya’nın Freiburg kentinde Harmonie (Uyum) sinemasında yapılmış.

Filmde, Hacettepe ve Freiburg, her iki yükseköğretim kurumundan 13’er öğrenci ve Freiburg Weingarten Gençlik Merkezine gidip gelen 10 gencin çalışmaları konu ediliyor. Farklı kültürlerin birbirini anlamaları ve kaynaşmaları için yapılan uygulamalı mesleki çalışmalar, oyunlar ve sohbetler sergileniyor. Belgesel, sosyal hizmetler alanında kültürel ve bireysel çeşitliliğin yeri ve önemini konu ediyor.

Belgesel film Türkiye’de ilk olma özelliğinin yanında Sosyal Hizmet Uzmanlarına, bu alanda çalışan diğer sosyal meslek elemanlarına ve sosyal hizmet öğrencilerine çeşitlilik konusunda uluslararası düzeyde öğretici ve eğitici niteliğe de sahip bir yapım.

Freiburg Üniversitesinden öğretim üyelerinin, Weingarten Gençlik Merkezi yöneticilerinin ve çalıştaya katılan öğrenci ve gençlerin de katıldığı belgeselin bu ilk gösteriminde filmin yapımcısı ve teknik ekip de Almanya’dan gelerek hazır bulundular.,

Değerli dostum, meslektaşım, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Bülümü Öğretim Üyesi. SABEV (Sosyal Hizmetler Araştırma, Belgeleme, Eğitim Vakfı) Başkanı Prof. Dr. İlhan Tomanbay'ın da katkı verdiği bu önemli projenin belgeselini keyifle izledim.

Hacettepe Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Uğur Erdener’in koruyucu destekleri ile gösterilen filmin sonunda bir kokteyl de verildi.

Yıllardır görmediğim pek çok meslektaşımı, dostumu görme olanağı da bulduğum bu gösterimden, başkalarını başkalıkları ile kabul edebilme erdemine ulaşabilen bir grup gencin inanılmaz çabasını görerek ayrıldım. Ne "dinler arası dialog", ne de "medeniyetler arası ittifak" gibi saçmalıklara düşülmeyen...

Not: Bu film, internationaloffice@eh-freiburg.de adresinden malzeme ve gönderim masrafları karşılanması koşulu ile sağlanabilir. Bu filmin açık ve ticari gösterimi yasaktır.

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..