Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '08

 
Kategori
Güncel
 

Başörtüsü çene altından bağlanır

Ben bir kadın olarak başörtüsü bağlıyorsam nasıl bağlayacağıma da onlar karar veriyorlar. Böyle bir rezillik gördünüz mü?

Benden oy alarak beni yönetmeye talip olan insanlar benim sosyal güvencemi sağlayacaklarına 2 metrelik bir bez parçasına takmışlar akıllarını.

Benim insanca yaşama hakkımı elimden alırcasına sen başörtü bağlayacaksın. Bunun bağlama biçimine de ben karar veririm diyorlar.

Adı olmayan benim sesim bile yok.

Çıkaramıyorum…

Artık yeter, siz benim üzerimden elinizi, gözünüzü çekin.

Benim için yasa çıkararak bana ne yapacağımı öğretmeye kalkışmayın.

Yeter artık…

Neymiş başörtüsüne pardon türbana Gata formülü getirilmiş. Böylece bana değil başkalarına ileti sunulmuş.

Anlaşmışlar AKP ile MHP. Türban değil de adı başörtüsü olacakmış.

Bir de bağlanma biçimini belirlemişler: Anadolu’daki kadınlar gibi çene altından fiyonk yapılacakmış.

Türban ne adına gündemdedir? Kadının daha çok Müslüman olduğunu gösterme amacı için mi, tüm bu çabalar?

Türbanı yasayla güvence altına aldıklarını sanan erkek toplumu şimdi kadından daha fazla mı Müslüman?

Peki, ne adına bütün bu çabalar?

Bilim kalitesi daha mı çok artacak şimdi?

Şimdi üniversitelerimiz, kız öğrenciler türban ya da başörtüsü taktıkları için dünya üniversiteleri içinde ilk sıralara mı yükselecek?

Damı akan, öğretim üyesi bulunmayan lise açılır gibi açılan üniversitelerimizin tüm sorunları birden bitecek mi?

Başörtüsü özgürlük adına ise şimdi üniversitelere mayo ile şalvar ile fes ile şort ile çarşaf ile gitmek isteyenlerin özgürlükleri ne olacak?

Özgürlüğü türbana bağlanmış bir kadın olmak bana ıstırap veriyor.

Ve hatta benim özgürlüklerimi elinde tutarak benim hakkında karar verenler; şunu bilesiniz ki size tepkim ağır olacak…

Aslında benim tepkim meclise giren orada öylece duran ses çıkartmayan kadın milletvekillerine ve tüm hemcinslerime olacak…

Yeter artık, erkek egemenler elinizi üzerimden çekin…

Eşlerinizin başını iki metrelik bez parçası ile kapatabilirsiniz, ama asla rüzgara saldığım saçlarımın özgürce dalgalanışlarına dokunamazsınız.

Siz benim seçerek meclise gönderdiğim kadın milletvekilleri susmayın konuşun sizin de benim gibi parmak kaldıracağınız yasayla özgürlüğünüz elinizden alınıyor.

Sakın ha, yasa var diye meclise de başörtüsü ile girmeye çalışmayın…

Güneşi duyumsayamayan insanlar, yaşamı da duyumsayamaz, bunu hiç unutmayın!

İşte maddeler

ANAYASA Madde 10: Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde ve her türlü kamu hizmetlerinden yararlanılmasında kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadır.

Madde 42: Kimse, kanunda açıkça yazılı olmayan hiçbir sebeple eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. Öğrenim hakkının kapsamı ve kullanılmasının sınırları kanunla tespit edilir ve düzenlenir.

YÖK YASASI Ek madde 17:
Yürürlükteki kanunlara aykırı olmamak kaydı ile yükseköğretim kurumlarında kılık ve kıyafet serbesttir. Hiç kimse başının örtülü olması sebebiyle yüksek öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz ve bu yönde uygulama ve düzenleme yapılamaz. Ancak başın örtülmesi, kişinin yüzü açık ve kimliğinin tanınmasına imkân verecek ve çene altından bağlanacak şekilde olması gerekir.

Hürriyet Gazetesi

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..