Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bayram tatlısı

Bayram tatlısı
 

Bayramlardır aileyi bir araya getiren. Uzaktakileri kavuşturan, sevindiren. Özlemleri bitiren, hasretleri dindiren...Bu bayram da gelemedim annem...
Bizim toplumumuzda kuşaktan kuşağa devam eden alışkanlıklarımızdandır bayram tatlısı. Kalbura bastı, baklava, sarı burma, bülbül yuvası, şöbiyet daha saymadığımız ne lezzetler...Ah, bir de annemin baklavası... Çok uzak ama çok uzak.Belki onunki kadar güzel değil ama benim çocuklarım da benim baklavamı sever.Siz de buyurun, bu bayram benim baklavama. Bayram için baklavamızı beraber hazırayalım, hadi.

Malzemeler
Yarım kg un
2 yumurta
1 çay bardağı süt
3 çorba kaşığı tuz
Hamuru açmak için nişasta

İçine:
Yarım kg fıstık
250 gr terayağı

Şerbeti için
5 bardak şeker
7 bardak su

Önce şerbeti hazırlanır. Su, şekerkaynatılır. İçine yarım limon sıkılır.
Hamuru için yumurta, süt, sıvı yağ, tuz, yoğurt karıştırılır. Un eklenip kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edilir. Yarım saat dinlendirilir. Hamurdan 30 adet bezeler yapılır. Üzerine nişasta serpilip oklavayla açılır. Tepsinin içi yağlanır. 3 yufka serip yağlanır. 10 yaprakta bir fıstık serilir. Daha sonra baklava dikdörtgen kesilir. Tereyağı iyice eritip baklavanın üzerine dökülür. Önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Fırından çıkardıktan sonra hazırladıgımız şerbet soguk olarak baklavanın üzerine dökülür. Daha sonra üzeri fısyıkla süslenir.
BAYRAMINIZ KUTLU, GÖNLÜNÜZ UMUTLU, KALBİNİZ SEVGİYLE DOLSUN.
İYİ BAYRAMLAR...:)

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..