Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '06

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Bayram Tee

Bayram Tee
 

Bayram Tee


Üc gün önce arkadaşımla birlikte Düsseldorf'ta bir alışveriş merkezine gittim. Çay reyonunda bitki ve meyve çayı almak istiyorken gözüme bir çay ilişti. 20 tane çay poşeti içeren küçük bir paket. Adı: "Bayram- Tee" "bayram çayı" hemen altında da; Elma,İncir-Hurma meyvemsi-tatlı. yazıyordu ( almanca).

Almanya'nin 150 yillik gecmisi olan bir sirketin ürünü. Bu yeni cikardigi bayram cayindan baska, diger bir kac ülkenin geleneksel caylarini da pazarliyor.
Türkiye'de seker bayraminda icilen geleneksel bir cay diye bahsediyordu ürün tanitim yazisinda.

Icindekiler: Elma, Bögürtlen yapragi (tatli), Kusburnu, Portakal kabugu, Aroma, Meyan kökü, Anason ve limon asiti. Hurma ve incir aromasiyla tatlandirilmis bir "Elma Cayi " idi. Sicak ve soguk icilebiliyor. Serbetimsi tadi var.

Seker bayrami icin hazirlanan geleneksel meyveli cay hangi yöremizde iciliyor? Bu karisimda bir cay piyasaya sürülmüs ise, bir gercek payi vardir diye düsünüyorum. Bu güne kadar kimse bu soruma yanit vermedi. Neden vermedi onu da bilmiyorum. Gercekten bu karisimda meyve cayi ülkemizde bayramlarda icilmiyorsa, neden bayram cayi adi altinda satiliyor bunuda anlamis degilim.

Sevgiler-Saygilar

Mine

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..