Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '11

 
Kategori
Güncel
 

Bayram yok!

Bayram yok!
 

26 AĞUSTOS 1071


Bir yanda 30 Ağustos bir yanda Ramazan Bayramı… 

Bizim kuşak, bizden bir önceki kuşak ne 30 Ağustos’u hak etti ne de bayramları! Ülküler özkeylik(1) ister. Türkiye ülküsü için varlığımızı vermedik ki. Bedavadan oturduk biz bu ülke üzerine, bedavadan bulduk başımızda bu devleti, bedavadan… 

Bedavadan bulunca değeri de bilinmez elbet, bilinmez ne kutludur töre, en kötü suçun başına sıfat olarak oturtuveririz “töre cinayeti” diye…  

Bedavadan bulunca üstelik Türkçe’ye de dudak bükeriz. “Hah! Kaç söz var ki Türkçe’de? İngilizce’de on katı söz var(mış). Sanki saydı mübarek! 

Bir yanda 30 Ağustos bir yanda Ramazan Bayramı… 

Bir yanda Kadir gecesini anımsayıp Malazgirt’in yıldönümünü usuna getirmeyenimiz, 30 Ağustos’ta ne oldu desen ağzı açık ayran budalası gibi bakan gençlerimiz, bir yanda sanki dîne karşı ulusun utkusu(2) imişçesine Ramazan Bayramı’nı görmezden gelenlerimiz… 

Yok yoook.. Bedavadan kazanıldı… 

Madem ki bedava bayram, bedava sevinç… Haram zıkkım olsun arkadaş bayram da seyran da! 

Ben kutlamıyorum. Kutlayanlara selametler diliyorum, huzurlu ülkesinde, gönenmiş(3) yurdunda! 

Bir de “hayırlara vesile olsun” deyimi var! Ne demekse? İyilikler getirsin, güzellikler versin demek yok, Türkçesini kullanmaya çalışmak yok… İlle de bir vesile olsun. Sen bir çalış, didin, Tanrı bir yol açar ne de olsa… 

Bayram ya da başka özel bir gün durduğu yerde “hayır” getirmez, “hayırlara vesile (!)” olmaz, iyiliği, güzelliği, yakşılığı(4) Koca Tanrı verir, verir de ya öcümüzü kim alır satkınlardan(5) ?! 

Bayram ya da başka herhangi bir özel gün hayır getirmez biz durdukça, biz hayır değil Kürtçülerden öç almak diliyoruz Tanrıdan! 

Ben kutlamıyorum, kutlayanlara selametler diliyorum, tıka basa yiyenlere, komşusu açken Afrikaya yardım çığırtkanlığı yapan sosyete Müslümanlara… Selametler… 

Yurdumda ezilmemiş hiçbir yılan başı kalmayıncaya, dağlarda tek bir terörist, Türk’ün Töresi’ne baş eğmemiş hiçbir ayrılıkçı azınlık kalmayıncaya, şehit ocaklarının(6) gönül sızısı dinmeyinceye, başımıza baş geçmeyinceye değin bayram, mayram kutlamıyorum. 

Kutlayanlara selametler diliyorum! 

Tanrı Türk’ü ancak Türk olursa korur! 

30.08.2011 

Adem SÜPÇİN 

Özkey: Fedakâr. Özkeylik: fedakârlık.
Utku:Zafer.
Gönenmiş: Müreffeh
Yakşılık: İyilik, güzellik. Yahşi değil, doğrusu büyük ünlü uyumuna uyan, öbür Türk Lehçeleri ile uyumluluk gösteren biçimi “yahşı” ya da “yakşı”.
Saktın: Hain. Satkınlık: Hainlik. Köküne bakıldığında (Sat-) ekine bakıldığında (-kın) anlamı sezilebilir, Kazak Türkçesinde de bulunan, kullanılınca lehçelerimiz arasında dil köprüsü olabilecek güzel sözcüklerden birisi.
Ocak: Aile. Kimi kaynaklarda “od-ocak” biçiminde de geçer. 

 
Toplam blog
: 2
: 561
Kayıt tarihi
: 13.01.09
 
 

Denizli'de serbest avukatlık yapıyorum...