Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '19

 
Kategori
Bayramlar
 

Bayramınız Kutlu Olsun

  11 Ayın Sultanı Ramazanı geride bıraktık. Bununla birlikte Ramazan bayramını da yine birlikte yaşadık. Bayramlar sevginin, saygının, beraberliğin, kardeşliğin ve barışın ifadesidir.  Bu duygu ve düşüncelerle başta sevgili milletimizin olmak üzere bu güzelim vatanımızda özgürce ve barış içinde yaşayanlara daha nice sağlık dolu, bereket dolu bayramlar diliyorum.  
Bu bayram münasebetiyle beni en çok üzen ve derinden yaralayan Türkiye genelinde şehit mezarlıklarını ziyaret eden sevgili annelerimizin gözyaşları oldu. Böylesi günlerde şehitliklerimizi ziyaret etmek ve kalbi kırık annelerimizin acılarını paylaşmak ve de ellerinden öpmek,  acı da olsa bayramlarını kutlamak birlik ve beraberliğimiz bağlamında milli bir gelenektir. Bu duygu ve düşüncelerle şehitlerimizi saygıyla ve rahmetle anıyor, mekânları cennet olsun diyorum. Sözlerimi sevgili annem için yazdığım bir şiirimle bağlamak istiyor ve onu da rahmetle anıyorum.

SENDEN UZAKTA

Bu bayram bir başka geçti
Kuşların uçuşu bir ayrı
Sokaklar kalabalık lâkin dar
Çocukların sevincine örnek yok
Göğün mavisi karamsar
Yaprakların yeşili
Artık eskisi gibi değil
Anneciğim diyemedim
Beni sar

                   Sendin evlerde ocak
                   Anne kucağı sıcak


Bugün bir başka diyarda
Senden çok uzaklardayım
Bu bayram yine sensiz
Kilometrelerce fersah fersah
Senden çok uzaklarda yapayalnız
Hasta ve kimsesiz
Biçare ve yalınız

                     Anne saçı yumuşak
                     Mutluluğa bir duvak


Güzel annem canım annem
Ne olur beni bağışla
Dostum, arkadaşım, bir tanem
Bir bayram daha geçti sensiz
Mezarına bile gelemedim
Ellerim böğrümde kaldı
Çaresiz

                Bayramlar güzel durak
                Her çocuğa bir Burak


                Abdülkadir GÜLER


NOT Bu şiir, Adana, 4. Uluslararası Çukurova’da Türk Dünyası Şiir ve Müzik Festivali sırasında Çukurova Edebiyatçılar Derneği’nin açmış olduğu Anne Konulu şiir yarışmasında şairin ( Dağ Gülü ) rumuzuyla bu yarışmada birincilik ödülü almıştır. Bu ödül 27 Ekim 2018 günü Adana’da yapılan şairler buluşmasında Karaisalı Belediye Başkanı Saadettin Aslan tarafından şairine ödülü verilmiştir.   


Abdülkadir GÜLER
5 Haziran 2019-  SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..