Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Belediyeler vatandaşı ne zaman ciddiye alıyor?

Belediyeler vatandaşı ne zaman ciddiye alıyor?
 

Bu sorumun cevabı  bende hep 'hiç bir zaman'dı. Ancak Üsküdar Belediyesi'ne yaptığım bir şikayete mail ve telefonla dönüş alınca, acaba belediyelere fazla mı yükleniyorum, onlar vatandaşın istek ve şikayetlerini yeterince ciddiye alıyor muymuş diye düşündüm.

Gel gelelim ki bu düşüncem de uzun sürmedi ve yine hala aynı kanıdayım.

"Belediyeler vatandaşı ne zaman ciddiye alıyor?"
"Hiç bir zaman"


Üsküdar’da ikamet eden bir vatandaş olarak, çöp konteynerlerının pisliğinden ve azlığından hoşnut olmadığımı anlatan bir şikayet mailini Üsküdar Belediyesi'ne ilettim. (Aşağıda göndermiş olduğum maili bulabilirsiniz)

Yine de bir özet geçeyim sizin için:
Yaz sebebiyle tabî ki çöpler daha fazla kokuyor, şikayetim de zaten çöpler neden kokuyor diye değil, çöp olmayan konteynerlerden gelen dayanılmaz kokudan ötürüydü. Sadece konternerler değil bulundukları caddelere akan sularda hiç hoş değil.  Bunun için konteynerlerın ve sokakların dezenfekte edilmesini rica ettim.

Bir gün sonra kayıdınız alınmıştır gerekli işlem yapılacaktır diye mail geldi. Mailimi çok ciddiye almış olacaklar ki bir de belediye yetkilisi cep telefonumdan beni aradı. Şikâyetimi bir de sözlü dinledi ve en geç bir hafta içinde gerekli temizliğin yapılacağını, ek konteyner düzenlenmesinin de en kısa zamanda gerçekleşeceğiniz söyledi. Hakkını yememeliyim ki çok ilgili konuştu ve gerekli notlarını aldığını belirtti.

Tüm iyi niyetimle dinleyip, inandım ve sevindim. Çünkü bütün gün o sokakta oynayan çocuklar, bana göre ciddi bir tehlikeyle karşı karşıya.

Bu arada mail trafiğin başladığı tarih tam olarak 13.08.2015 kayıda geçmiştir.

Neyse ki iyi niyetim olayın üzerinden neredeyse bir ay geçmesiyle son buldu. Her gün aynı konteynerın önünden geçiyorum aynı pislik ve aynı koku hiç değişmedi. Ne sokak yıkandı ne konteyner. Gün içinde işte olduğum için sokağın üzerinde bulunan esnaf ile konuştum, gelen giden var mı diye, olumsuz yanıt aldım. Zaten sokağın pisliğine bakılırsa kimsenin gelmediği de aşikar.

Bu demek oluyor ki belediyeler gelen şikayetleri ciddiye almıyor ve çocuklar aynı pis sokaklarda oynama devam ediyor.

Bu durumda ne yapmam gerektiğini bilmeden, madem şikayetlerimi onlar ciddiye almıyor bende sizinle paylaşıp rahatlıyım dedim.

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim, bende yardım ve önerileriniz bekliyor olacağım...

Farklı zamanlarda çektiğim bir kaç fotoğrafı sizlerle paylaşıyorum

 
Toplam blog
: 13
: 317
Kayıt tarihi
: 02.09.15
 
 

PembeNar içerik Editörü ..