Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '08

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Ben B.Çekmece'yi sevdim

Ben B.Çekmece'yi sevdim
 

Sola dön, biraz daha git, aşkla git, sevgiyle, dostlukla git, denizi göreceksin, gir ve yüz!...


İstanbul'u seviyorsan, yaz dahil ben buralardan çekip gidemem diyorsan, gel, B.Çekmece'ye gel, dedi o ses. Ve ben o sese kulak verdim.

İnsan sözü dinlemek iyidir, iyi gelir insana.

İyi geldim, vardım B.Çekmece'ye. İlk ben denizi gördüm, deniz beni gördü; bizim aşkımız bizde, yazları kabardıkça kabarır.

Sevgi dolu insanlarla kucaklaştım, saat beşti. Deniz, önce dinlen, dedi, çevremde, sonra girersin içime, kalırsın uzun uzun bende. Girmek istiyordum denize, girip uzun uzun kalmak. Çıkmanın olmadığı o ana özlemle...

Bir gün, iki gün, üç gün, dört gün....

Zamana zaman koyan, o inanılması güç engelleri yıldızlayan bizler, ah bizler!...Zamanı kilitledim o odaya ve keyfini çıkardım zamansızlıkta B.Çekmece'nin. Zaman zaman, zaman esiri insanlar, cıklar karşıma çıkmadı değil, onları da oracıkta...

Deniz, canım denizin ellerindeydim, yükselmiştim göğe, maviliklere; bulutlar, beyaz beyaz bulutlarla aşk aşk...

Ben çalıyordum, deniz, denizim söylüyordu ve mavi gök, göğümde bulutlar, beyazlarım dans ediyordu. Kara yoktu, kara da neyin nesiymiş; varsa... hep var deniz, mavi mavi maviiii!...

B.Çekmece'de, o salkımlı evde, bol yeşil içinde oturuyordu sevgi dolu insanlar. O sevgide gözlerin ve ellerin kıymetini bilerek, o bilinçte paylaştık özü hayatı. Maviyi en güzel yaşayıp anlatan o adamın gitarında, o seste bir başka aleme uzandık ve evet, kaldık o tarifi başka zamanlara ait büyüde.

Hey B.Çekmece, sana karadan gelen ben, denizden elveda diyorum ve bu hal bende bir.....


1. Not: Seni ben eski bir dostta benzettim, yeni, yepyeni ve ben sende Aşk'ı, bir başka mavide, daha mavide bol denizli yaşadım, yaşıyorum, yaşayacağım!...

2. Not.

İşte üç deniz aşığı insan
giriyor, girdi B.Çekmece'ye;
palmiye, palmiyeler evi işaret etti,
evi gösterdi gelenlere;
mavi, masmavi gülüşle hoşlandılar,
hoşlanıp taşındılar denize.

Deniz, aşkı mavi, beyaz deniz
sarıldı gelenlere,
bırakmam, dedi,
zaman çekip gidene kadar
bizden!

Zamansızlıkta tam dört gün,
deniz, güneş, bulut, gök ve o
üç insan ve sevdikleri
o tarifi öte alemlere ait
mutlulukta gülümsediler hayata.

Ş.Y.



 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..