Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '20

 
Kategori
Deneme
 

BEN BU GÜN 2

Hayatın amacı bizim elimizde öyle değil mi? En azından özgür irademiz bize öyle söylüyor; ya da ona sahip olduğumuzu idda edenler.

Nedir özgür irade? Ben bu gün kendimi çok da özgür hissetmiyorum.Hiç bir yakınlığım yokken, taaa Çin'den çıkan bir virüs yüzünden evime kapandım ve hayatımı kısıtlamak, denetim altına almak zorunda kaldım.Bu benim seçimim mi? Belki de burda ayrımına varmamız gereken "ne tür seçimlerden" bahsedildiği. Evden tiyatroya diye çıkıp, son anda afişine kanarak bir sinemaya girmek midir seçim? Ya sinema patlarsa ve siz hayatınızı kaybederseniz; tam tersi de olabilir, tiyarodan vazgeçip sinemaya girmeniz hayatınızı da kurtarabilir. İçsel bir sestir bunu size yaptıran, uzatmaları oynuyor olmanız değil. 

Ne güzel bir cümledir "daha ömrü varmış yaşayacak" Böylesi bir badare atlaktsak arkamızdan söylenecek sözdür bu; öldüğümüz zaman da "vaadesi bu kadarmış". 

Fazla teslimiyetçi ya da kaderci gelebilir sözlerim ama; hayatta hiç bir şeyin tesadüf olmadığına inanan biri olarak ben; yaşanması gereken olaylar söz konusu olunca çok da özgür bir irdadeye sahip olduğumuzu düşünmüyorum. Tek özgürlüğümüz vereceğimiz tepki.

Pandemi yüzünden evime kapanmış olamamı dert etmemek; bunu kendimi dinlemek, yeniden yapılandırmak için bir fırsata çevirmek benim elimde.

Ölümden döndüğümü anladığımda, demek hala bende umut var deyip; kalan ömrümü daha verimli geçirmek de benim elimde; çiğ sohbetlerde ilgi odağı olmak adına anlatılacak bir hikayem olduğu için sevinmek de.

Ömür dediğimiz bir bahçeyi baştan sona yürüyüp geçmekse; o bahçeden geçeceğizdir kurtuluş yok, bize verilen süre de yol da çizilmiştir.Ancak o bahçeyi söylene söylene geçmekle, her anın zevkine vararak geçmek bizim elimizde.

Ben buna inanırım

Budur benim özgürlüğüm ve seçimim

 
Toplam blog
: 10
: 378
Kayıt tarihi
: 21.06.09
 
 

13 yıllık öğretmenim um-ag yazma seminerlerine ve ayrıca; öykü yazarlığı, roman yazarlığı seminerle..