Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '10

 
Kategori
Eğitim
 

Ben hiç çocuk olmadım ki

Ben hiç çocuk olmadım ki
 

SAYIN MİLLİ EĞİTİM BAKANIM SESİMİZE KULAK VERİN...


Bazı ağabeylerim ve ablalarım yazılarıma yorumlar yazarken kendi küçük kalemi büyük yorumunu kullanıyorlar belki de haklılar…

Ben belki de onların yadırgadığı yazılar yazdım, belki de bir çocuktan beklenmeyecek düşünceleri kaleme aldım…

Peki, ben niye sizlere farklı geldim, beni ne bu kadar değiştirmiş olabilir sizce… Düşüncelerim niye bu kadar sert acaba…

İlkokula kayıt olmaya gittiğim ilk gün aklımda sene 2002 ve askeri ücret 60 milyon civarı o zamanlar ve annemle okula kayıt için gittik şimdiki okulum değil sakın yanlış anlamayın… Müdürün odasına gittik bizi aşağıya yolladı gidin filanca hanımla görüsün dedi. İndik yanına; annem, ben, abim, ben kayıt olacak abimde nakil olarak kayıt edilecekti, hanımefendi annemden kayıt parası adı altında 300 milyon istedi. Babam anneme kayıt parası olarak 50 milyon vermişti o zaman annem kadını ikna etmeye çalışırken kadının anneme cevabı ne oldu biliyor musunuz? Nereden bulacağın beni ilgilendirmez git bul diyerek annemi bizim yanımızda aşağıladı. Annem ağlayarak eve geldi. Üzülmüştü babamı aradı, babam geldi beraber okula gittik yine aynı bayan yine aynı tavır vardı karşımızda…

Babam sürekli alttan almaya çalışıyordu, bir ara kadına babam okuldaki görevini sordu okul aile birliği başkanıyım deyince babam sen burada öğretmen değil misin deyince kadın alaycı bir tavırla ben buranın tek yetkilisiyim deme küstahlığını gösterdi. İşte o zaman babamda tüm bağlantılar kopmuştu, karşısındakinin kadın olmasına bile aldırmadan kadına öyle bir tokat attı ki, kadın yere yığılmıştı. Ortalık karıştı ve polis çağırıldı karakola oradan da savcılığa gittik. Bu olaylar olduğunda ben 6 yaşındaydım velhasıl babam haklı olduğunu ispat etti ve okul müdürü ile o kadın ceza aldı. Gazetelere manşet olduk. Babamın ısrarı ile ben ve abim yine orada okuduk. Öğretmenimin çok iyi olmasına rağmen yine de sıkıntılar yaşadım.

Geldim 5. sınıfa birileri oturduğu yerden ahkâm kesti oks’yi kaldıracağız dedi tek sınav kalktı yerine 3 sınav başladı ve tabii benim dershane maceramda başladı. 5. sınıfta dershaneye gitmeye başladım hafta sonları dinlenmek yoktu artık. Ailem ve öğretmenim kendin için sorumluluk alman lazım diyordu. Yaşıtlarım bebeklerle oynarken ben dershanede dirsek çürütüyordum. Altıncı sınıfa geçtiğimde evimizi taşıdık ve bu okuluma nakil geldim. Yeni bir okul ve yeni bir ortam vardı artık alışmak kolay olmadı neticede bir de dershane hem hafta arası hem hafta sonu olmuştu. İyice kendime vakit ayıramaz olmuştum. 6 senedir okula sabahçı gidiyordum. Cumartesi, pazarda artık sabah 6.30 da kalkmaya başlamıştım. Okul dershane derken çevremdekileri hayatı çabuk öğrenip kavramıştım. Babası işten çıkarılan arkadaşımın dershaneyi bırakmasına şahit olduğumda işsizlik sorununu tanımıştım. O sene sbs sınavına girdim ben dershaneden tecrübem olduğu için yadırgamamıştım ama okuldaki arkadaşlarımın nasıl çöktüğünü görmüştüm sınıfta o kadar iyi durumda olan arkadaşlarım düşük notlar almıştı. Sorumlu kim tabi ki bu yaşta o stresi kaldıramayacaklarını bildikleri halde biz çocukların omzuna bu yükü yükleyenler. Peki bu gün çıkıpta bunu kaldırdık diyenler bizleri bir denek olarak kullandınız amenna peki bu hatalı kararı niye devam ettiriyorsunuz niye o sınav notlarından bizleri hala sorumlu tutuyorsunuz, demeniz gerekmez mi? Çocuklar siz bu sene 8. sınıf sonuçlarına göre tercih yapacaksınız. Bu sistem yanlıştı biz bu yanlış sistemden sizlerin mağdur olmanızı istemiyoruz. Ama nerede o zihniyet …

Benim buna patlamam yanlış mı? Benim çocukluğumu çaldınız çocukluğum dershane köşelerinde geçti. Sorumlusu kim masa başında oturan bir avuç bürokrat. Şimdi ne yapıyorsunuz çocukluğumu aldınız yetmedi gençliğimi de istiyorsunuz. Başarılı öğrencilerin sizin başarısızlığının cezasını çekmesini istemektesiniz. Ben hakkımı aramayayım mı?

Arkadaşlarım facebookta resmime yorum yazmış. Burçak’ta hep ayakta uyuyor diye, doğru yazmışlar 8 senedir sabah 6.30 da kalkıyorum. Ayakta uyumam normal değil mi?

Sözde tatildeyiz sınav sonuçlarını bekliyoruz, ardından tercihler başlayacak birinci olmadı ikinci derken peşinden ön kayıtlar gelecek velhasıl bir de bakmışız tatil bittiiiii.

Benden siz nasıl çocuk gibi olmamı bekleyebilirsiniz ki, soruyorum sizlere ben çocuk muyum…?

Değilim…

ÇÜNKÜ BEN HİÇ ÇOCUK OLMADIM Kİ…

Saygılarımla

BURÇAK YAZICI
 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..