Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '13

 
Kategori
Güncel
 

Ben kapkara Türküm. Çünkü kadınım

Ben kapkara Türküm. Çünkü kadınım
 

Son zamanlarda ortada gezinen bazı deyimler var. Önce Beyaz Türk diye bir kavram çıktı. Ondan bir süre sonra da Zenci Türk diye bir kavram onu takip etti.

Bu konularla ilgili basında çok yazı yazıldı, bu konu çok konuşuldu ve hala konuşuluyor.

Ben bu konuya fazla kafamı takmadım. Zira benim ilgilendiğim konular kadın sorunları, sanat, müzik, klasik müzik gibi konulardı. Emekli bir İktisatçı olmama rağmen sanırım beni basan konulardan uzak kalmak gibi bir temayülüm gelişti. Belki de sağlık sebebiyle beni yoran  konulardan uzak durmaya çalışıyorum. Ama içinde yaşadığım toplum beni istemesem de bu konuların içine itiyor.

Geçtiğimiz günlerde gazetelerden birinde köşe yazarlarının birinin sütününda bu konu ile ilgiili bir yazı okudum. Hernekadar Beyaz Türk, Zenci Türk kavramlarından uzak kalmaya çalıştımsa da kulağımda bu konularla ilgili duyduğum bazı bilgilerden oluşan bir  birikim vardı. Beyaz Türk'ün orta üstü  gelir grubu, büyük şehir  yerleşimli, eğitimli ailelere sahip, iyi eğitim görmüş, lisan bilen, iyi işlerde çalışan, doğduğu andan itbaren kaliteli bir yaşam süren kişiler olduklarını az çok bilir olmuştum ama doğrusu Zenci Türk nedir bilmiyordum.

Gazetede sözünü ettiğim yazıda Zenci Türk'un vasıfları şöyle sıralanıyordu. Zenci Türk, toplumda itilen, horlanan, dışlanan, dudak bükülen, yanından kaçılan, yoksul, alay edilen, bir yerlere gelmesi içe sindilmeyen, koılayca mahpuslara atılan, kötü okullarda okuyan, torpilsiz,  önü kesilen Türk imiş.

Bu şekilde Zenci Türk kavramını da anladıktan sonra uzun bir süre düşündüm.Ben hangi Türk grubundandım. Zenci Türk mü, yoksa Beyaz Türk mü.

İstanbul'da eğitimli ve gelir düzeyi ortanın üstünde İstanbul doğumlu bir anne babanın çocuğu olarak doğdum. İst5anbul'un en iyi semtlerinden birinde başladığım ilk okulun daha ikinci sınıfında lisan ve müzik derslerine başladım. Okulumda, ailemde ve çevremde hep el üstünde tutularak Üniversiteye kadar geldim. Hep güzel elbiseler giydim, hep yazın yazlıkda denize girdim, bisiklete bindim. Üniversitede tanıdığım gene kendim gibi bir delikanlıyı sevdim. Çok genç olduğumuz için ailelerimizin muhalefetini kırıp evlendim.Gene kendim gibi hatta daha üst seviyede çocuklar yetiştirdim. İki çocuğum da ikişer, üçer  yabancı dil bilecek şekilde kolejlerde okudu ve harika meslekler seçti.

Ailemde, çevremde hiç horlanmadım ve hep onore edildim. Aiilemdeki erkeler beni hiç ezmedi. Kısaası hep kaliteli yaşadım ve çocuklarımı da kaliteli yaşattım.

Bütün bu verilerin ışığında benim Beyaz Türkler grubuna girdiğim varsayılır. Ancak. Zenci Türk şartlarını okuduğumda kafamda bazı şüpheler belirdi.

Evet ben ferah ve güzel bir yaşam sürmüştüm ama yakın çevremin dışına çıktığım zaman karşılaştığım olaylar farklı idi. Bir süre önce Bodrum uçağında başıma gelen ve bir yazı konusu yaptığım aşağılayıcı hareketlerle çok karşılaştım.

Türk toplumunda kadın olduğum için gerek iş hayatımda, gerek uzak çevremde beni hiç tanımayan, salt kadın olduğum için karşılaştığım aşağılatıcı olaylar saymakla bitmez. İş hayatımda kadın olduğum için, erkek meslektaşlarımdan çok daha aklılı, becerikli olduğum halde itildim, önüm kesildi, yükselmem engellendi. Bir yerlere gelmem içlerine sinmedi kimsenin. Kadın olduğum için beni az tanıyan insanlar tarafından aşağılandım itildim ve horlandım. Yakın çevrem beni ne kadar onore ederse etsin, sırf kadın olduğum, özellikle haksızlıklara karşı çıkan, biraz fazla konuşan bir kişi olduğum için dudak bükülen kişi oldum.

Şimdi sorarım size. Türk toplumunda ben Beyaz Türk müyüm. yoksa Zenci Türk müyüm.

Bence Kapkara Türküm ben. Türk toplumunda kadın olduğum için, konuşan, yazan kadın olduğum için Kapkara Türk'üm.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..