Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Bencil değil, Ben olabilmek

Bencil değil, Ben olabilmek
 

İnternetten alınmıştır


Ceninle var olmaya başlayan insan; varoluş kimyası, anatomisi, biyolojisi, ana rahminde geçirdiği 280 günlük süreçteki beslenme ve muhatap olduğu psikolojik etkenlerle doğarak gün yüzüne çıkar. Yaşadıklarıyla ergenlik dönemine ulaşırken bilinen ve bilinmeyen faktörlerle kişiliğine de ulaşmaya başlar. Ama iki insanın parmak izi bir olmadığı gibi yeryüzünde kişiliği de aynı iki kişi bulunabilir mi?

Kişiliği aynı iki kişi bulunmadığı gibi kişiliğin oluşumunda yaşananlar (şimdilerde gençlerin; beslenen kişiliklere ŞİŞİK, baskı altında yetişenlere EZİK dedikleri gibi) kişiliğin güçlenmesine veya zayıflamasına neden olabilmektedir.

Günlük yaşamda geleneksel 'KENDİMİ KULLANDIRMAM-KULLANIRIM' deyişi aslında kişiliğin TÜRNÜSOLU gibi bir ayrıştırmayı ifade ettiğini, sembolü olduğunu düşüyorum. Ezik veya şişik olmakla KULLANILAN veya KULLANAN olmak ilişkin duruyor.

Her bir insan yaşam sürecini, kendini ve çevreleyen insanları detaylı irdelerse; kendini, iletişimde olduğu insanları ve nedenlerini tanımlayabilir. Böyle bir analizle eksiklerini göreceği gibi çevresindeki olumluları ve olumsuzları da ayrıştırabilir. Belki de kişiliğinin yeni bir aşamasına geçişini sağlayabilir. Ben bu analizi yaptıktan sonra ve diyaloglarımdan (taşıdığım, beni yormuş, sinsi özellikleri olduğunu fark ettiğim) çokça kişiyle ilişkimi sonlandırdım. 

Kullanmak, kullanılmak, bencillikten öteye en akılcısı paylaşımcı BEN olabilmektir, BEN olabilenlerle diyaloglar yaşamaktır.

BEN OLABİLMEK;  

Güçlü, saygın kabul gören bir kişilik olmaksa? Güçlü olmanın ve saygın olmanın alt yapısı; aile kültüründen ebeveyn yaklaşımına, eğitime ve bireyin keşfettiği yaşama yaklaşımıyla oluşmaktadır.

BEN OLABİLMEK;

Hisleri ile mantığını; zarar vermemek, zarar görmemek, faydasını kollamak temeline oturtmaktır.

BEN OLABİLMEK;

Yanlış insanlarla yürümemek, doğru insanlarla paydalar sağlamak, saygın ortamlarda var olmaktır.

BEN OLABİLMEK;

Kendine zarar verecek durumlara hayır diyebilmek, fayda sağlayacak durumları da atlamamaktır.

BEN OLABİLMEK;

Dayatmalara karşı çıkıp, dayatmamaktır da.

BEN OLABİLMEK;

Barışık olmak, kendisiyle ve çevresiyle boğuşmamaktır.

BEN OLABİLMEK;

Bencil olmamak, ama ezilmemektir de

BEN OLABİLMEK, ÖZGÜR OLABİLMEKTİR. 

www.kadrikanpak.com

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..