Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '07

 
Kategori
Aile
 

Benim babannem en süperi...

Benim babannem en süperi...
 

Babamın isteğine rağmen vermemiş bizi yetiştirme yurduna.... Kızkardeşim ve beni babannem büyüttü. Evimiz onüç dönüm arazinin üzerinde iki katlı içten merdivenli, şimdilerde dubleks deniliyor. Bahçesınde kestanelik, fındıklık, çilek bahçesi, şu an manav dan aldığımız tüm meyve'lerin ağaçları bulunmaktaydı. Öyle boldu ki meyveler cuma, pazartesi günleri manavlara bizim bahçeden inerdi. Bolluk içinde büyüdük..

Annemin vefat ettiğinde kızkardeşim nesrin daha ondokuz aylıktı, annemi emiyormuştu. Olan tabi ki de babannem'e oldu. Babannemi geceler boyu uyutmamış kız kardeşim, napıyım napıyım derken göğüslerini vermiş kardeşime... Ohh be demiş!!! Babaannem kardeşimin derdine deva oldum diye, kızkardeşim babaannemin koynunda büyüdü. Babaannem sert gorünüşlü güldüğünde de yüzünde gül bahçesi oluşan, ben bildim bile gür ve aktır saçları kırk yaşında dul kalmış altı çocuğunu tek başına büyütmüş çalışkan , fedakar , hoşgörülü pamuk gıbi bir yüreğe sahiptir... pek gülmezdi yüzü ara sıra istem dışı güler onu da şeyten gıdıkladı be kızım derdi... Gülmeyişinin sebebini de ben erken yaşta dul kaldım yaa hep büyüklerim sakına gülme dıye tembihte bulunurlardı o yüzdendir çatık kaşlı duruşum diyerek izahta bulunurdu. Liderlik ruhum babaannemden geliyor ben çok beğenirdim onun hükmedişlerini, hep nasihat ederdi insan önce kendinin lideri olmalı diyerek... O yüzdendir belkide zoru sevişim.. Bir karnında taşınmadı babaanem bizi çoçuklarından hiç ayırmadı kim bilir belki de daha çok sevdi.
Ben genç kız oldum, evlendim, çocuklarım oldu. Hiç ayrılmadım babaanemden, üç hatta dört kuşak birarada olmanın keyfini çıkartıyoruz. Babam ikinci evliliğini yaptığında bile vermemiş bizi ezer, hor görürler diye!!! Bir tek ana dedirtmemiş kendine keşke öğretseydin de ana deseydik sana... Çok özel yerin yüreğim de...
Mayıs'ın onsekizin de doksan dördüncü yaşını kutladık... İnşallah yüzüncü yaşını da kutlarız!!!Yaşı var diye bunadı zannetmeyin maaşını bile kendi çeker.. Okul'a gitmemiş ama çocukları öğrenirken başların da durup o da öğrenmiş okumayı günlük gazeteleri takip eder, binlik tesbihi var hergün çeker onu illalallah diyerek..... Tansiyonu bir de son on yıldan beri allerjik öksürüğü var, zaman zaman kesiliyo öksürüğü işte o gecelerde dinlerim nefesini öksürük sesini duymak rahatlatıyo beni sanki burdayım der gibi... Kim bilir oda bizi dinlemiştir geceler boyu çok üzdük mü seni?Hiç te şikayet etmezdin bizden ... kıymadın bize sana binlerce teşekürler bize sunduğun sevgi , emeğe senin hakkın ödenir mi?Babannem..Yokluğunun düşüncesi bile korkunç sana yakıştıramam ben ölümü...
Daha Azra yı okula göndereceğiz, Sıla üniversite gidince yemeklerini pişireceksin, Doğa'da uslu bir genç kız ola cak....Pes etme nolur tutun bize!!! Bak yaşam çiçeklerin sensiz, sevginsiz susuz kalır..

Hadi eskiden olduğu gibi vaatte bulun kendine ödüllendir bizi..Önümüz ramazan iftarlar vereceğiz eşimize dostumuza, bayrama el öpmeye gelecek komşu çocukları para bozduracağız arife gününden....Bak yeni yılı karşılayacağız süsleyeceğiz evimizi yeniden...Karamsar olma doktor birseyin yok dedi bak tansıyon ilacını bile kesti..Bugün yeni bir gün her doğan gün umutla doğar... Her sabahın bir sahibi vardır...

HADİ BU SABAHIN SAHİBİ BİZ OLALIM... HADİ AMA...

 
Toplam blog
: 86
: 1295
Kayıt tarihi
: 25.07.07
 
 

Kdz Ereğli doğumluyum. Üç tane yaşam çiçeğim var. Ailemle birlikte yaşama dair ne varsa yaşamın bize..