Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Benim Cumhurum..

Benim Cumhurum..
 

İstikbal göklerdedir diyen milli şefin bulttaki gölgesi.İlla beşer ama yaradılmanın amacını bilen


Cumhuriyet; Milli Egemenlik Bayramımız kutlu olsun…

Birbirini takip eden günlerin her birine baktığımda, insanın geleceğini kendi elleriyle hazırladığını görüyorum.

Arabî ayların faziletlerinde Hakkı ve bunu gözeten halkın çabalarını bu aylarda, bu günlerde görmemek elde mi?İşte bağlantılı giden zaman ve gelecek, Samsuna çıkmakla başlayan yolculuk.1881 doğumlu bir müçtehit, “18+81=99” matematiğiyle, kurtarıcı olarak görevli bir şef. !9 Mayıs mucizesiyle yola çıkan, ardından 30 Ağustos ve 29 Ekim… Artık Haktan alınanın halka teslimi. Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir. İşte lider, işte Mustafa bir daha karşınızda. Bazı kesimlerin hakkını aldığı, kabullenemediği Mustafa, Anlamı seçilmiş demek olan ve Resulullahn adını taşıyan. Ve ardından Kamil sıfatıyla, Kemal e eren şef. İlle de ümmetim diyen Resullullah gibi, ille de halkım, köylüm vatandaşım diyen, Yüksek mevkilerde gözü olmayan, sadece esarete. köleliğe hayır diyen, Hakkı gözeten Liderin hediyesi. Cumhuriyet’e ben bu gözle bakıyorum.
Her milli bayramda, geçmişe yolculuk eder, o ilk heyecanı hissederim. Haydi, hep birlikte, yarın sanki Cumhuriyet yeni kuruluyormuş gibi ellerimizde bayraklarla dökülelim meydanlara.
Cumhuriyet; Arapça kökenli bir kelimedir. C, M, H, R harekeli okunursa, malum üzere cem olmaktan, birlik olmaktan gelir. Cami nin anlamı da budur. Bu manadan bakarsak birlik olmak, Cumhur, topluluk oluşturmak anlamındadır. Sonradan bu kelimeye dış yorumlarda eklenerek, “Respublica” Latince kökten Devletin soyut kişiliği gibi bir anlam kazandırılmış. Ne olursa olsun “cemiyet, toplum” anlamını taşır. Osmanlı döneminde, Mithat Paşa ve Genç Osmanlılar tarafından, her şeye rağmen açıklanmıştır. Başlangıçta da dediğim gibi bir olgunun ortaya çıkması, geri plan motivasyonlarına bağlıdır. Şimdi düşündüğümü icraya getirdiğimde o yarın olacaktır. Tıpkı Kuranda “ne amel üzere iseniz öyle haşrolursunuz” gibi.
Gelin, yarınlarımızı hep Cumhuriyet olarak icra edelim. Bu lütfun anlamına göre birlik ve beraberlik içinde kutlayalım. Vatanımızın, bayrağımızın, Şehitlerimizin, gazilerimizin şan ve şerefiyle, meydan okuyalım meydanlarda egemenlik düşmanı, vatan hainlerine. Esas liderin biz olduğunu göstermek için bu bayram. Halk olmak Hakla olmak için bu bayram. Böylece her gün yeniden ilan ediyormuşçasına kutluyorum. Herkesi böyle bir kutlamaya dâhil olduğu için de kutluyorum.

Gelin artık, sen beni bırakalım,
Elele vererek kalkınmaya bakalım,
Vatanımızı, bayrağımızı,
Yırtan yakan ellere bırakmayalım.

 
Toplam blog
: 165
: 856
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..