Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '10

 
Kategori
Siyaset
 

Benim Referandum Önerilerim

Benim Referandum Önerilerim
 

Öyle şanslı bir ülkenin vatandaşlarıyız ki, canımız kanımız hükümetimiz anayasada yapılacak değişiklikleri biz sevgili vatandaşlarına soruyor. Anayasa hukukçularına, barolara, muhalefet partilerine, meslek örgülerine veya diğer sivil toplum kuruluşlarına değil de biz sıradan vatandaşlarından onay istiyor sevgili başbakanım. İlgili değişiklik maddelerini okuyunca pek anlamıyorum ne getirir ne götürür, diğer maddeler ve hukuk sistemimiz ile çelişir mi diye, altta yatan bir bit yeniği var mı sezemiyorum ama pek mesudum bunu bana sordukları için. E ne yapalım gerekirse hukuk kitaplarını şöyle hızlıca bir gözden geçiririz, modern ülkelerin anayasalarını bilgi dağarcığımıza ekleriz bize sorduklarına göre. 15 maddenin bazısına evet , bazısına hayır diyemesek de hissiyatı kuvvetlidir Türk milletinin, sayısal lotoda 2, 3 hatta 4 tutturduğu pek de nadir bir durum değildir.

Biz Türk milleti anayasayı pek iyi biliriz de bizimle ilgili olan diğer konulardan pek anlamayız maalesef. Neyse ki bakanlar kurulumuz, başbakanımız, cumhurbaşkanımız bu karışık durumlarda bizim yerimize en doğrusunu bilir ve yaparlar. Üniversite öğretim üyeleri rektörlerini seçerken kafaları karışıp yanlış adaya oy verebilirler, neyse ki cumhurbaşkanımız hemen müdahale eder 2 oy alsa da doğru adayı rektör seçiverir gerektiğinde. Bazılarımız yanlış gazete ve televizyon kanallarını takip ediveririz cahillikten ki bunların tek amacı güllük gülistanlık ülkemde sanki bir şeyler yolunda gitmiyormuş gibi göstermek, başbakanımızı, bakanlarımızı kötülemektir yegane amaçları. Hemen kahraman başbakanım çıkıverir yandaş medya ekranlarına hangi gazeteyi alıp almayacağımızı, hangi televizyon kanalını seyretmemiz gerektiğini net bir şekilde açıklar bizlere. Hatta yine de yanlışlık olmasın diye bu kuruluşların birden vergi borçları kabarıverir, cezalar ufukta görünmeye başlar, böylece aklımızı olmayan problemlere çekecek mecalleri kalmaz. Bazen hakimlerin, savcıların da kafası karışır. Şu kanun anayasaya uygundur, şu değildir diye safsatalar okurlar ya da yüksek idealler için bir deniz feneri gibi ceplerimizin dibini aydınlatan kurumlara yakışıksız biçimde dolandırıcılık yaftası yapıştırıldığında esip kükrerler veya deliller daha iyi anlaşılsın diye bizzat kendileri çeviri yapmak için evrakları bir süre daha alıkoyuverirler bir yerlerde. Ama gereğinde uygun gitmeyen davaların savcısı olmaktan da çekinmezler elbette. Benim vatandaş olarak anayasadan başka bir şeye pek aklım ermez ama bazı diğer konularda referanduma gidilmesi açısından nacizane bir kaç önerim olacak haddimi aşarak:

1- Ekmek, süt, akaryakıt, ha bir de pırlanta'nın KDV oranları konusuda bir referandum yapsak mı acaba?

2- Memur ve öğrencilere 5 gün iş günü 2 gün tatil yerine 2 gün çalışıp 5 gün tatil olması konusunda fikirleri sorulabilir. Hem böylece daha önce düşünüldüğü gibi cuma günleri de tatil olabilir

3- Nasıl olsa her gün yeni üniversiteler açılıp sürekli kontenjanlar artırılıyor. Bence hiç zahmet etmeyip şimdiden herkese sorabiliriz kim hangi fakülte mezunu olmak istiyor diye. Böylece ünivesitede türban, rektör seçimi falan gibi sıkıcı konularla da uğraşmadan Avrupa'nın en çok üniversite mezununa sahip ülkesi olarak Avrupa Birliği kriterlerine uyum sağlayabiliriz.

4- Süper Lig için de referandum yapılabilir bence. O zaman ne stad terörü kalır ortada ne de transfer için milyon dolarlar yurtdışına çıkmamış olur. Aziz Yıldırım, Adnan Polat, Yıldırım Demirören meydan meydan dolaşıp kendilerine evet denmesini isterler, daha az stres çekerler, hakemler düdük astırmak gibi yandaş uğraşlar ile vakit kaybetmezler.

Bunlar benim aklıma gelen referandum önerilerim. Sizin de aklınıza gelenler var mı?

 
Toplam blog
: 14
: 894
Kayıt tarihi
: 22.04.10
 
 

36 yaşında ve doktorum. Yaş olarak yolun yarısını geçtiğim iddia edilse de ve pek çok iş alanında 35..