Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Beyaz Çikolata Farkı

Beyaz Çikolata! Çikolatalar bir yana o bir yana benim için. Aslında bakıyorum da öyle çok hayranı yok, benim gibi olan belli bir kesim var onlar beni anlar. Adı çikolata olarak geçiyor ama pek de çikolatayla ilgisi yok. Şimdi size tanıtınca hak verirsiniz, o diğerlerinden biraz daha farklı. Daha önce düşünmüş müydünüz beyaz çikolatanın nasıl üretildiğini, farklılıklarını mesela?

Bildiğiniz gibi çikolatalar bileşim oranlarına göre farklı tiplerde karşımıza çıkıyor. Siyah (bitter), sütlü, beyaz ve dördüncü çeşit olan Ruby. ( Ruby çikolatayı ayrıntılı öğrenmek isteyenler 2018 yılında yazdığım yazıya Google üzerinden “ 4.Çeşit Çikolata: Ruby nedir?”  yazarak ulaşabilirler.) Çikolatalar farklı bileşimlerde karşımıza çıkınca tabi doğal olarak renkleri, tatları ve isimleri değişiyor. Şimdi diğer çikolatalarda içermesi gereken en az % toplam kakao kuru maddesi siyah çikolatada %35, sütlü çikolatada %25 olması gerekirken beyaz çikolatada kakao kuru maddesi yok. Kakao kuru maddesinin en az içermesi gereken % kakao yağı siyah çikolatada en az  %18 oranındayken, sütlü ve bizim güzel beyazımızda yine yok. Kakao kuru maddesinin en az içermesi gereken % yağsız  kakao kuru maddesi siyah çikolatada %14, sütlü çikolatada %2.5, beyaz çikolatamda ise yine yok. Beyaz çikolata denildiği zaman direk kakao yağı içerdiği aklımıza gelirse doğru olur, diğer kakao bileşenleri yok. Ders anlatır gibi kaptırdım, mantığı aslında basit okuduğunuz gibi.

Benim için lezzeti, ağızda bıraktığı tadı ve kokusu diğer çikolata çeşitlerine fark atıyor. Sektörde de hem çikolata hem dondurma üretimlerinde sık sık görüyorum.  En dikkatimi çeken ve sevdiğim: İnci. Daha görmediğim, bilmediğim üretimler de mutlaka vardır. Öğrendikçe buraya koşup sizlere ulaştırmak çok zevkli, bakalım daha neler tadarız hep birlikte?

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Damağımızın tadını iyi biliyoruz.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..